וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ישראל, סוריה והאו"ם סיכמו על פתיחת מעבר קוניטרה ביום שני

13.10.2018 / 1:41

השגרירה באו"ם היילי אמרה כי פתיחת המעבר, שמגיעה לאחר כיבוש האזור על ידי צבא אסד, תאפשר לפקחי האו"ם "למנוע פעילות עוינת" באזור. בישראל הזהירו בחודשים האחרונים כי לא יאפשרו לאיראן להתבסס מעבר לגבול

צילום: ערוץ 10

ישראל, סוריה והאו"ם סיכמו לפתוח מחדש את מעבר קוניטרה ברמת הגולן החל מיום שני הקרוב - כך מסרה הלילה (שבת) שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי. לדבריה, פתיחת המעבר "תאפשר לפקחי האו"ם להגביר את מאמציהם למניעת פעילות עוינת באזור רמת הגולן".

כוח האו"ם ברמת הגולן, אונדו"ף, פיקח על האזור המפורז שהוקם אחרי מלחמת יום הכיפורים ב-,1974 בין השטח שבשליטת ישראל לבין החלק הסורי, אך פעילותו שובשה בשל מלחמת האזרחים במדינה.

"אנו מצפים מישראל ומסוריה לספק לפקחי האו"ם את הגישה שהם צריכים כמו גם להבטיח את ביטחונם", אמרה היילי, שהשבוע הודיעה על סיום תפקידה בסוף השנה. "אנחנו קוראים לסוריה לנקוט את הצעדים הנדרשים כדי שאונדו"ף יוכל להתפרס ולפקח בביטחון וביעילות, וללא הפרעה".

לקריאה נוספת בנושא
ליברמן: מוכנים לפתוח את מעבר קוניטרה
הסורים על הגדרות: משטר אסד חוגג את כיבוש קוניטרה

משקיף של האו"ם בנקודת תצפית בהר בנטל, רמת הגולן, בסמוך למעבר הגבול קוניטרה עם סוריה, 2014. אי-פי, AP
משקיף של האו"ם בהר בנטל, 2014/AP, אי-פי

קוניטרה הייתה בשליטת המורדים בשנים האחרונות, עד כיבושה מחדש בחודשים האחרונים על ידי משטרו של בשאר אסד, שהסתייע בחיל האוויר הרוסי, בחזבאללה ובמיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן. ישראל הזהירה כי לא תאפשר לכוחות איראניים להתבסס מעבר לגבול, וכחלק מההבנות עם מוסקבה, נפרסו כוחות של המשטרה הצבאית הרוסית בצד הסורי של הגבול.

בחודש שעבר סייר במעבר שר הביטחון אביגדור ליברמן, שאמר כי ישראל מוכנה לפתוח את המעבר אך זה תלוי בצד הסורי. "עצם העובדה שהגענו לשער אלפא וכוח אונדו"ף פועל באזור, זה אומר שאנחנו מוכנים לפתיחת המעבר כפי שהיה בעבר", אמר ליברמן. "כרגע הכדור נמצא במגרש הסורי. מבחינת היכולת להפעיל את המעבר הכל מוכן וסגור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סיור של שר הביטחון, אביגדור ליברמן בצפון 27 בספטמבר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
ישראל מוכנה לפתיחת המעבר. ליברמן בסיור באזור מעבר קוניטרה, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully