וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תקלה בשיגור: חללית שהייתה בדרכה לחלל נחתה נחיתת חירום

מעבורת שהמריאה מקזחסטן עם שני אסטרונאוטים מארה"ב ורוסיה נאלצה לנחות בחזרה זמן קצר לאחר מכן. הצוות נחת בשלום ולא נזקק לטיפול רפואי. בעקבות התקלה, השעתה מוסקבה את כל המשימות המאוישות לחלל

עריכה: יאיר דניאל

שני אסטרונאוטים נאלצו לנחות היום (חמישי) נחיתת חירום אחרי שהטיל שנשא את החללית הרוסית שלהם חווה תקלה בעת ההמראה לתחנת החלל הבינלאומית מקזחסטן. בעקבות האירוע, קרקעה רוסיה את כל השיגורים המאוישים עד להשלמת החקירה.

על החללית, מדגם "סויוז", היו האסטרונאוט האמריקני ניק האג והקוסמונאוט הרוסי אלכסיי אובצ'ינין. לפי כלי תקשורת ברוסיה, הם נחתו בחזרה בקזחסטן ומצבם טוב. באינטרפקס דווח כי הם אינם זקוקים לסיוע רפואי. בסוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) אמרו כי ככל הידוע להם, מצבם של שני האסטרונאוטים טוב.

הקפסולה שנשאה אותם נפרדה מהטיל שכשל ונחתה עם מצנחים כדי להאט את מהירותה בזמן ירידתה בחזרה לכדור הארץ. לפי סוכנות הידיעות טאס, צנחנים הוצנחו לאתר החילוץ וחברו במהירות אל שני האסטרונאוטים.

עוד ידיעות מהעולם
הנוסעים לא נחגרו: המחדלים בתאונת הלימוזינה הקטלנית בארה"ב
צעד חסר תקדים: קצין מודיעין סיני יעמוד לדין בארה"ב בגין ריגול

תיעוד מתוך החללית הראה את השניים רועדים בעת התקלה החריגה, שאירעה דקות ספורות לאחר ההמראה מכן השיגור בעיר ביקונור, שהוקם בתקופת ברית המועצות ברפובליקה הסובייטית לשעבר.

לפי ראש סוכנות החלל הרוסית "רוסקומוסמוס", דימיטרי רוגוזין, נפתחה חקירה בנושא. דובר הקרמלין אמר כי הדבר החשוב ביותר הוא ששני האסטרונאוטים נותרו בחיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חללית רוסית ממריאה מבסיס בקזחסטן לתחנת החלל הבינלאומית, 11 באוקטובר 2018. אתר רשמי
רוסיה פתחה בחקירה. רגע השיגור של החללית, היום/אתר רשמי

בשלב זה, ארצות הברית מסתמכת על רוסיה כדי לשאת את האסטרונאוטים שלה לתחנת החלל הבינלאומית, שהוקמה ב-1998. נאס"א מתכננת לשלוח את הצוות הראשון שלה לתחנה בחללית של "ספייס X" באפריל.

השיגור הכושל הוא מכה נוספת לתכנית החלל הרוסית. באוגוסט התגלה חור בחללית "סויוז" שכבר עגנה בתחנת החלל הבינלאומית, שגרם לאובדן זמני של לחץ אוויר עד שכוסה.

בנובמבר שעבר איבדה סוכנות החלל הרוסית קשר עם לוויין מזג אוויר חדיש, זמן קצר לאחר שיגורו. רוגוזין אמר אז כי השיגור של הלוויין, שעלותו הייתה כ-2.6 מיליארד רובל, השתבש בשל תקלה מביכה.

(עדכון ראשון: 12:18)

שני האסטרונאוטים לפני ההמראה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully