וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד חסר תקדים: קצין מודיעין סיני יעמוד לדין בארה"ב בגין ריגול

11.10.2018 / 10:42

בפעם הראשונה אי-פעם מנהלת וושינגטון הליך פלילי נגד מרגל סיני, שפותה על ידי סוכנים אמריקנים בבלגיה והוסגר לידי הממשל המגביר את מאמציו נגד בייג'ינג. הוא מואשם שעקב אחרי חברות תעופה וניסה לגנוב את סודותיהן

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: ניב מעוז

קצין מודיעין סיני הוסגר מבלגיה לארצות הברית, שם יעמוד לדין בגין ריגול - כך נמסר ממשרד המשפטים בוושינגטון. זהו צעד דרמטי של הממשל, המגביר את מאמציו נגד רשת הריגול הסינית במדינה. בבייג'ינג דחו היום (חמישי) את הטענות.

לפי הרשויות, הנאשם, יאנג'ון חו, סגן מנהל מחלקה בלשכה אזורית של המשרד לביטחון המדינה של סין, הוא קצין המודיעין הראשון אי-פעם שמוסגר לארצות הברית כדי לעמוד לדין. הוא ניסה לגנוב סודות מסחר מכמה חברות תעופה, בהן GE, חברת בת של ג'נרל אלקטריקס.

"ההסגרה חסרת התקדים חושפת את המעורבות הישירה של ממשלת סין בריגול כלכלי נגד ארצות הברית", מסר וויליאם פרייסטפ, סגן מנהל היחידה לריגול נגדי ב-FBI. המשרד שבו שירת חו הוא שירות המודיעין והביטחון של סין, האחראי על ריגול נגד, מודיעין זר וביטחון פוליטי. לפי הודעת משרד המשפטים, יש לסוכנות סמכות נרחבת לרגל בתוך סין ומחוצה לה.

חו נעצר באפריל בבלגיה, אחרי שפותה להגיע לשם, לפי דיווח בוושינגטון פוסט, על ידי סוכנים פדרליים אמריקניים. פעולות הריגול שלו, לפי כתב האישום, החלו בדצמבר 2013 ונמשכו עד מעצרו. הוא עקב אחרי חברות תעופה אמריקניות וזרות, שנחשבו למובילות בתחום. בנוסף לכך, הוא גייס מומחים שיבואו עמו לסין, לעתים רק על בסיס התחלתי של הרצאות באוניברסיטה ושילם על הוצאות המחיה שלהם.

לקריאה נוספת בנושא
סגן נשיא ארה"ב: "הסינים מנסים לחתור תחת טראמפ"
ניסה לגייס מדענים ומהנדסים: ארה"ב עצרה אזרח סיני בחשד לריגול

נשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג, 30 בספטמבר 2018. רויטרס
מנסה להשפיע על הבחירות? נשיא סין בטקס בבייג'ינג, בחודש שעבר/רויטרס

האישומים נגד קצין המודיעין מגיעים בזמן שארצות הברית מגבירה את הלחץ שלה על סין בשל מדיניות הסחר וגניבה לכאורה של קניין רוחני מחברות אמריקניות.

ג'ון דמרס, עוזרו של התובע הכללי לסוגיות של ביטחון לאומי, אמר כי זהו "לא מקרה בודד. זה חלק ממדיניות כלכלית כוללת של סין להתפתח על חשבון ארצות הברית". לדבריו, "אנחנו לא יכולים להסכים לכך שמדינה תגנוב את הכוח שלנו ואת פירות האינטיליגנציה שלנו".

אתמול אמרו השרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן וראש ה-FBI כריסטופר ריי כי סין מנסה להשפיע על הבחירות הקרובות בצורה חסרת תקדים. הם אמרו זאת במהלך שימוע בסנאט, בעקבות דבריו של הנשיא דונלד טראמפ. הם שאלו אם בייג'ינג מציבה איום גדול יותר ממוסקבה.

(עדכון ראשון: 22:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully