וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב קמפיין #לא_התלוננתי: עלייה של כ-50% בפניות למרכזי הסיוע

10.10.2018 / 14:34

בעקבות החשיפה האינטנסיבית לסיפורי פגיעה מינית בקמפיין הרשת שבו חשפו רבים את מקרי התקיפות המיניות שחוו, מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית דיווח על עלייה גבוה בפניות בכל רחבי הארץ. מספר הפניות לקו הגברים הוכפל ביחס לממוצע

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בעקבות קמפיין #לא_התלוננתי נצפתה עלייה של כ-50% בפניות למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בכל רחבי הארץ. פונות רבות תיארו תחושה של "הצפה", בעקבות החשיפה האינטנסיבית לסיפורי פגיעה. במסגרת הקמפיין ברשת, חשפו גולשים רבים מקרים שבהם הוטרדו מינית, הותקפו או נאנסו, וביקרו את הטענה על תלונות באיחור רב מדי.

על פי הודעת מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, מספר הפניות לקו הגברים הוכפל ביחס לממוצע, ונרשמה עלייה של מעל 100%. נצפתה מגמה של הרחבת פרופיל הגברים שפנו לסיוע - גברים מבוגרים יותר פנו בנוגע לפגיעות שהתרחשו בעברם. העלייה הגדולה ביותר נרשמה בצ'אט הסיוע, שרשם גידול של 140% במספר הפניות. חתך הגילים שמאפיין את הצ'אט עומד על 17 עד 30.

כריסטין בלייזי פורד מעידה בוועדת הסנאט השופטת בוושינגטון. רויטרס
כריסטין בלייזי פורד, שבעקבותיה החל קמפיין #לא_התלוננתי/רויטרס

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אמרה כי: "חשיפה נרחבת לתכני פגיעה מינית, כמו זו שחווינו בשבוע האחרון במחאת #לא_התלוננתי, מעוררת בנפגעות ובנפגעים רבים הצפה של תכני הפגיעה שחוו. חשוב לזכור שרבות ורבים נושאים עימם את הפצעים כל הזמן - גם כשהנושא לא בראש הכותרות, וחובתנו כחברה לאפשר להם מזור והכרה. מרכזי הסיוע עומדים לרשות נפגעות ונפגעים בכל עת, ואנו מזמינות כל מי שרוצה לדבר או שוקל/ת את צעדיו/ה לפנות אלינו. 1202 - קו סיוע לנשים, 1203 - קו סיוע לגברים".

עוד באותו נושא

#לא_התלוננתי: נכד של מנהיג קהילה חרדית נחשבת חשף התעללות מצד סבו

לכתבה המלאה

"לא התלוננו, אבל התלכדנו"

ברכה ברד, ממובילות קמפיין #לאהתלוננתי, ומנכ"לית עמותת "כולן", אומרת כי "הדיווח של איגוד מרכזי הסיוע היום על העליה הדרמטית בכמות הפניות אליהם מוכיחה שהקמפיין יצר שינוי. מובן שהפניות למרכזי סיוע אינן תחליף לפתרון אמיתי - יצירת מצב שבו דיווח לרשויות הוא ברירת מחדל בתחום עבירות מין. הדרך לשם עדיין ארוכה". ברד מוסיפה,"עם זאת, גם לתהליך המתרחש בתוכנו, הנשים, ישנה חשיבות. העלייה בפניות למרכזי הסיוע ממחישה כי אנחנו כבר מבינות שתקיפה מינית כלפינו לא הייתה באשמתנו, שנעשה בנו עוול, שבחירתנו שלא לפנות לרשויות לא הייתה סימן לחולשה או תבוסתנות אלא בחירה מוצדקת שנבעה מרגולציה לא יעילה. לא התלוננו, אבל התלכדנו, יצרנו קהילה, בנינו סולידריות. מכאן יצמח השינוי המערכתי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully