וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה עובדים בהם שני בכירים במנהל מקרקעי ישראל נעצרו בחשד לשוחד

10.10.2018 / 7:55

על פי החשד עובדת בכירה בתפקיד ראש מחלקת מתן פיצויים לבעלי קרקעות ובכיר נוסף העבירו מידע באמצעות בן זוגה לשני עורכי דין של בעלי קרקעות מהמגזר הערבי לקבלת כספי פיצויים גבוהים תמורת כספי שוחד. המשטרה עצרה גם את שני עורכי הדין

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
מידע תמורת שוחד/ראובן קסטרו

שבעה עובדים בהם שני בכירים במנהל מקרקעי ישראל מחוז צפון ושני עורכי דין, נעצרו הבוקר (רביעי) לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים, גילוי בהפרת חובה וכן קשירת קשר לביצוע פשע. על פי החשד, אחת מהעצורות, עובדת בכירה בתפקיד ראש מחלקת מתן פיצויים לבעלי קרקעות ברשות הממשלתית, ובכיר נוסף העבירו מידע לעורכי הדין של בעלי קרקעות לצורך קבלת פיצויים גבוהים תמורת כספי שוחד.

החשד הוא כי שני עורכי דין מהמגזר הערבי נהגו לשחד את השניים באמצעות בן זוגה של הבכירה אשר שימש כמתווך ואותם בכירים במנהל מקרקעי ישראל נהגו לספק לעורכי הדין מידע על תהליכים משפטיים ומנהליים הקשורים בקרקעות בצפון. עורכי הדין פעלו לייצג את בעלי הקרקעות שלא ידעו על התהליכים ובכך הצליחו בעלי הקרקעות לקבל פיצויים גבוהים. בתמורה עורכי הדין זכו לעמלות גבוהות וחלק מהכסף חזר לכיסם של הבכירים על פי החשד ככספי שוחד. עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם.

עוד בוואלה! NEWS:
אסון בביתר עילית: בן שנתיים ובת חמש נספו בשריפה בדירת מגורים
"פוטנציאל לקטסטרופה": אמריקה מחכה להוריקן "מייקל"
השר דרעי מעריך: "הבחירות יוקדמו, אין רצון לפתור את משבר הגיוס"

להב 433. ראובן קסטרו
היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית החלה בחקירה. משרדי להב 433/ראובן קסטרו

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל נגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית ומעיבות על ניהול שגרת חיים תקינה לאזרחים נורמטיביים, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות, פתחה הבוקר היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה".

החשודים הובאו הבוקר לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון. "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים", נמסר.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי "במסגרת חקירה של משטרת ישראל נעצרו שני עובדים באגף של אחד המרחבים. נעמיד לרשות המשטרה כל מידע שיידרש. מעבר לכך לא ניתן להרחיב. אין מדובר בעובדים בכירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully