וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "המסתננים הם אחת הסיבות להאצת לחוק הלאום"

10.10.2018 / 4:20

בכנס של סיעת הליכוד בתל אביב לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, טען ראש הממשלה כי החוק מאזן "טענות לזכויות פרט בלתי מוגבלות". הוא הוסיף כי הוא בוחן אפשרויות לגירוש המסתננים לאור הסכם השלום שנחתם לאחרונה בין אריתראה ואתיופיה. כמאה איש הפגינו מחוץ לאירוע

צילום: דנה ירקצי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שלישי) כי הממשלה בוחנת אפשרויות לגירוש מסתננים, לדבריו, לאור הסכם השלום שנחתם בין אתיופיה ואריתריאה. "הפתרון שלנו הוא השלום שנוצר בין אריתריאה לאתיופיה", אמר ראש הממשלה בכנס פעילי ליכוד בתל אביב לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, "אני לא רוצה להכביר במילים, כי אנחנו בודקים עוד אפשרויות. אני לא מרפה, ולא נרפה, ונעשה את זה באמצעות חקיקה ואמצעים מדיניים כשרים ואפקטיביים. בעזרת השם נפתור את הבעיה הזו כי הסבל הוא אמיתי".

נתניהו טען באירוע כי סוגייה זו היא אחת הסיבות לחקיקת חוק הלאום, "כדי שיהיה איזון לטענות זכויות פרט בלתי מוגבלות". "אי אפשר לבוא ולהגיד שיש זכות כניסה לארץ כמו ליהודים, כי לנו אין מדינות אחרות. זו אחת הסיבות לחוק הלאום", טען. נתניהו הוסיף: "אנחנו מביאים את אחינו מאפריקה וקולטים אנשים, ואנחנו גם מוציאים אנשים לאוקראינה וגיאורגיה. כשאנחנו באים להוציא לסודאן ואריתריאה, אומרים לנו 'אתם לא יכולים, אלו מדינות שיש בהן סכנה גדולה'. אנחנו לא מקבלים אבל כפופים להחלטת בית המשפט".

עוד בוואלה! NEWS:
אסון בביתר עילית: בן שנתיים ובת חמש נספו בשריפה בדירת מגורים
"פוטנציאל לקטסטרופה": אמריקה מחכה להוריקן "מייקל"
חולצת את העקבים: התפטרות השגרירה הלא דיפלומטית שנאבקה עבור ישראל

בנימין נתניהו בביקורו בכנס בחירות בדרום. קרדיט צילום: צחי פוגל, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בכנס/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט צילום: צחי פוגל

ראש הממשלה תיאר את פעילותו בנושא, ואמר כי בניית הגדר בדרום הארץ היא תוצאה של התעקשותו. "הם התחילו לבוא לפה ואף אחד לא עשה כלום, אמרתי שיש דרך אחת לעצור את זה. נאלצתי לעמוד מול ממשלה שלמה, מול צה"ל, והם העלו מכשול והסבירו לי שזה לא יעבוד, זה לא יצליח ויעלה הון עתק", אמר וסיכם: "ההסתננות למדינת ישראל ירדה לאפס".

"עדיין אנחנו מאותגרים, אני החלטתי שכדי לאפשר את פתרון הבעיה, אני לא מוכן לוותר. ביקרתי בדרום תל אביב. אתה נכנס לדירות לקומה הרביעית והאישה חוששת לצאת מהבית ויש זוהמה בחדר המדרגות ופשע", אמר נתניהו.

האירוע בו השתתף נתניהו היה כאמור כנס תמיכה בסיעה המקומית, שבראשה עומד ארנון גלעדי, המשנה לראש העיר. מחוץ לכנס מחו כמאה מפגינים שניסו להיכנס לאירוע אך נחסמו על ידי מאבטחי ראש הממשלה. בין המפגינים היו חברי קהילת הלהט"ב, פעילי איכות סביבה ופעילים למיגור השחיתות. נתניהו התייחס למפגינים בתחילת נאומו. "יש פה קומץ של מפגינים שניסו לעצור את מאות המשתתפים, אני בטוח שנשמע דיווח בתקשורת 'הנאום של רה"מ נעצר על ידי מאות מפגינים'", וצחק.

גלעדי דיבר אף הוא באירוע ודיבר על קמפיין "אנחנו או הם" של הריצה הסיעה והעלה ביקורת גדולה, וארגונים שונים דרשו להסירו בטענה כי הוא מהווה הסתה. הקמפיין הכריז כי מי שלא יבחר בליכוד למועצת העיר יקבל את התנועה האיסלאמית ביפו. גלעדי ייחס את היגוי הקמפיין לראש הממשלה עצמו. "בזמן שעלינו עם הקמפיין 'אנחנו או הם' - קמפיין שאתה המצאת אותו ראש הממשלה - השמאל השתגע. 'אנחנו או הם' חושף את פרצופו האמיתי של השמאל. האם זה לא מובן מאליו שהם לא רוצים אותנו כאן? לא ביהודה ושומרון, לא בעכו ובטח לא בעיר תל אביב-יפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully