וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבד גובה: הציבור הרוסי מאבד את האמון בפוטין

סקר חדש מראה כי רק 39% מהאזרחים נותנים את אמונם בנשיא, שחווה שפל של יותר מארבע שנים. זאת ברקע הרפורמות בפנסיה, שגרמו לזעם גדול בקרב התושבים. "בשל סגנון השליטה שלו, הוא לא יכול להטיל את האחריות על מישהו אחר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האמון הציבורי בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין צנח ל-39% בקרב האזרחים - כך עולה מסקר חדש שפורסם אתמול (שני) ברקע המחאה נגד הרפורמות בפנסיה, שפגעו בתמיכה בפוטין. זהו האחוז הנמוך ביותר מאז 2014, לפני סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה שהזניק את הפופולריות של הנשיא.

הסקר שבוצע על ידי המכון העצמאי "לבדה" העלה כי האמון בפוטין ירד ב-9% מאז יוני וב-20% מאז נובמבר האחרון. בסקר, שנערך בין 20 ל-26 בספטמבר, 13% מהנשאלים אמרו כי הם לא סומכים עליו. בקרמלין סירבו להגיב על תוצאות הסקר.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין מעלה את גיל הפרישה - שגבוה יותר מתוחלת החיים ברוסיה

נשיא רוסיה פוטין בכנס בניו דלהי, 5 באוקטובר 2018. רויטרס
צונח בסקרים. פוטין בכנס בניו דלהי, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר חתם פוטין על החוק שיגדיל בהדרגה את גיל הפרישה - 60 לנשים ו-65 לגברים - לראשונה מאז שנות ה-30. רבים מהאזרחים מתנגדים לרפורמות, שגרמו להפגנות רחוב.

"אנשים חושבים שהממשלה מנסה לפתור את הבעיות על חשבון הציבור, ניסיון לקחת משהו שהם רואים כשלהם: "חסכונות הפנסיה שלהם", אמר מנהל המכון, לב גודקוב. לדבריו, המתיחות החברתית גדלה מאז סוף השנה שעברה, בין היתר בשל נפילה בהכנסה הריאלית ועליית מחירים.

הרפורמות פגעו גם באמון בבעלי בריתו של פוטין, שניצח בקלות את הבחירות לנשיאות במרץ עם 76% מהקולות. לפי הפרשן הפוליטי דימיטרי אורלוב, סגנון השלטון של פוטין אינו מאפשר לו להטיל את האחריות על החלטות לא פופולריות על מישהו אחר.

שיעור האמון הנמוך ביותר בפוטין בסקרים שערך המכון היה באוגוסט 2013, עם רק 30%. היה זה, בין היתר, בשל המשבר הכלכלי ב-2008 וגל ההפגנות נגדו ב-2011 ו-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully