וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ התנצל בפני קבנאו "על הכאב והסבל הנורא"

9.10.2018 / 5:56

בטקס השבעה חגיגי של שופט בית המשפט העליון ברט קבנאו אמר הנשיא טראמפ: "אלו שמעוניינים לשרת את ארצנו זכאים להליך בחינה הוגן ומכובד". לדבריו, "בארצנו כולם צריכים להיחשב כחפים מפשע אלא אם כן הוכחה אשמתם ואתה, תחת בדיקה קפדנית והיסטורית, הוכחת כחף מפשע"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התנצל הלילה (שלישי) בפני שופט בית המשפט העליון, ברט קבנאו, על מה שהוא כינה "הכאב והסבל הנורא" שהשופט עבר במהלך הליך בחינתו כמועמד לבית המשפט העליון. בטקס חגיגי שנערך בבית הלבן אמר טראמפ: "בשם המדינה כולה, אני רוצה להתנצל בפני ברט ומשפחת קבנאו על הכאב והסבל הנורא שנאלצתם לעבור".

שתי נשים, כריסטין בלייזי פורד ודבורה רמירז טענו כי הותקפו מינית על ידי קבנאו. הבית הלבן הורה ל-FBI לבדוק את הטענות והקציב לבדיקה שבוע אחד בלבד. בלייזי פורד וקבנאו לא זומנו לתשאול ב-FBI ובסיום הבדיקה הודיעה הבולשת הפדרלית כי לא נמצא מידע חדש שאישש את הטענות.

הלילה אמר טראמפ: "אלו שמעוניינים לשרת את ארצנו זכאים להליך בחינה הוגן ומכובד. לא קמפיין של הרס פוליטי ואישי המבוסס על שקרים והונאה. מה שקרה למשפחת קבנאו הפר כל היבט של הוגנות והגינות". לדבריו, "בארצנו, כל גבר או אישה צריכים להיחשב כחפים מפשע אלא אם כן הוכחה אשמתם ועלי לומר שאתה, תחת בדיקה קפדנית והיסטורית, הוכחת כחף מפשע".

עוד בנושא:
למרות הטענות לתקיפה מינית: קבנאו הושבע כשופט בית המשפט העליון
מאות מפגינים נעצרו: אלפים מחו בוושינגטון נגד מועמד טראמפ לעליון
על רקע המחאה: נסללה הדרך למינויו של קבנאו לבית המשפט העליון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושופט בית המשפט העליון ברט קבנאו בטקס השבעתו בבית הלבן 9 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
התנצל בשם המדינה כולה. טראמפ וקבנאו בבית הלבן, הלילה/רויטרס, רויטרס

בשבוע שעבר, חיקה טראמפ את בלייזי פורד, שהתלוננה כי השופט ברט קבנאו תקף אותה מינית בשנת 1982 כאשר השניים היו תלמידי תיכון ולעג לטענתה כי אינה זוכרת את פרטי המקרה. בעצרת בחירות במיסיסיפי לקראת בחירות אמצע הקדנציה שייערכו בחודש הבא, החליט טראמפ להתייחס לעדותה של בלייזי פורד בפני ועדת המשפט של הסנאט ופתח במונולוג שדימה את התשאול שעברה המתלוננת בוועדה: "'שתיתי בירה אחת, רק בירה אחת'. איך הגעת הביתה? 'אני לא זוכרת'. איך הגעת לשם? 'אני לא זוכרת'. איפה המקום? 'אני לא זוכרת'".

דבריו זכו לצחוק ומחיאות כפיים מן הקהל ואחריהם המשיך הנשיא: "לפני כמה שנים זה היה? 'אני לא יודעת'. באיזה שכונה זה היה? 'אני לא יודעת. איפה הבית? 'לא יודעת'. למעלה? למטה? איפה זה היה? 'אני לא יודעת. אבל שתיתי בירה אחת. זה הדבר היחיד שאני זוכרת'". הנשיא הוסיף: "חיים של אדם נהרסים. אשתו הרוסה, בנותיו הרוסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully