וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החרם הממשלתי: השר גלנט נפגש עם שרת החוץ האוסטרית

8.10.2018 / 22:09

נציגת מפלגת החירות האוסטרית המוחרמת צייצה תמונה משותפת שלה עם גלנט בשולי ועידה בינלאומית בברצלונה. לפני כשבועיים אמר נתניהו כי החרם על המפלגה לא השתנה, זאת בשל היותה ידועה בעמדותיה האנטישמיות הקיצוניות. לשכת גלנט "זו היתה שיחת מסדרון, הוא לא זיהה אותה"

שר השיכון יואב גלנט עם שרת החוץ האוסטרית קארין קנייסל. טוויטר, צילום מסך
גלנט וקיינסלי ב"שיחת מסדרון", היום/צילום מסך, טוויטר

שר השיכון יואב גלנט נפגש הערב (שני) עם שרת החוץ האוסטרית קארין קנייסל, חברת מפלגת החירות האוסטרית. מפגש זה היה האירוע הפומבי הראשון בין נציג ישראלי רשמי ונציג מפלגת החירות, שמוחרמת באופן רשמי על ידי ממשלת ישראל בשל עמדותיה הימניות הקיצוניות.

אולם, לפני כשבועיים ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ ואמר שאין שינוי במדיניות כלפי מפלגת החירות. "אנחנו לא מסירים את החרם, ולא שינינו את היחס שלנו, אמרנו שעם חברי המפלגה לא נדבר", אמר לכתבים בניו יורק.

גורמים בלשכת גלנט מסרו כי מדובר היה בשיחת מסדרון של כמה דקות בלבד, ושהשר לא זיהה בכלל את שרת החוץ האוסטרית שניגשה לדבר איתו ולא הציגה את עצמה בפניו באופן רשמי.

עוד בוואלה! NEWS
השראה מדאעש או פיגוע מיקוח: בצה"ל מנסים להתחקות אחר המחבל
הסופה הכי חזקה זה יותר מעשור: הוריקן "מייקל" בדרך לפלורידה
טראמפ: אין לי כוונה לפטר את סגן התובע הכללי

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הוועידה להתחדשות עירונית. ארז עוזיר,
"לא זיהיתי את השרה". גלנט, חודש שעבר/ארז עוזיר

מאז הצטרפות מפלגת החירות לממשלה בדצמבר שעבר המדיניות הרשמית של משרד החוץ היתה להמשיך בקשרי עבודה מול ממשלת אוסטריה אך להחרים את אנשי מפלגת החירות בשל עמדותיה האנטישמיות והקיצוניות ובכלל זה את שרת החוץ מטעם המפלגה קנייסל.

גלנט וקיינסל נפגשו בשיחת מסדרון בשולי ועידת ארגון הUMF (איחוד מדינות הים התיכון) בברצלונה. לאחר הפגישה שר החוץ צייצה בטוויטר תמונה מהמפגש וכתבה "הפורום סיפק הזדמנות מצוינת למפגש לא רשמי עם שר השיכון הישראלי יואב גלנט".
עוד כתבה כי השניים החליפו עמדות בנוגע לאוניברסיטה העברית בירושלים.

בכנס בו השתתפו גלנט וקיינסל לוקחו חלק שרי חוץ, דיפלומטים ונציגים בכירים מכל מדינות האיחוד - 28 מדינות האיחוד האירופי ו-15 מדינות מאזור הים התיכון וביניהם נציגים מירדן, מצרים והרשות הפלשתינית.

במהלך הכנס נשא גלנט נאום בו התמקד באיום האיראני וקרא למדינות איחוד הים התיכון "לפעול בכל האמצעים בכדי להחזיר את השד האיראני אל הבקבוק. להחזיר את איראן אל מקומה הטבעי, אלפי קילומטרים מזרחה מסוריה, לבנון והים התיכון".

במסגרת הניסיונות של ממשלת אוסטריה לחזק את היחסים עם ישראל, אוסטריה צפויה להעניק אזרחות לצאצאים בני דור שני ושלישי ליהודים אוסטרים שנרצחו בשואה וכן להקים בוינה קיר זיכרון עם שמותיהם של 66 אלף היהודים שנספו בשואה

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully