וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "המרגלים" בהולנד היו בסך הכול בטיול שגרתי

8.10.2018 / 16:12

לברוב התייחס למעצרם וגירושם של ארבעה מאזרחי המדינה, שנתפסו במלון בהאג באפריל כשלפי החשד ניסו לפרוץ למחשבי הארגון למניעת הפצת נשק כימי. לדברי שר החוץ, לא התקבלה תלונה מאמסטרדם באותו העת. השגריר ההולנדי זומן לשיחת הבהרה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שני) כי ארבעת אזרחי רוסיה שנעצרו וגורשו מהולנד באפריל בחשד לריגול היו בסך הכול בטיול "שגרתי". הוא הוסיף כי מוסקבה לא קיבלה תלונה מאמסטרדם בעת התקרית, שמצטרפת לשורת פרשות שנחשפו לאחרונה ויוחסו למודיעין הצבאי הרוסי (GRU). בקרמלין מכחישים כל קשר לכך וטוענים כי זאת "היסטריה אנטי-רוסית" שפשתה במערב והיום זומן שגריר הולנד במוסקבה לשיחת הבהרה.

בשבוע שעבר אמרו הרשויות בהולנד כי ארבעת האזרחים הרוסים היו סוכנים, שניסו לפרוץ למחשבי הארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW), שעסק באותה העת בבחינת הרעל ששימש לניסיון ההתנקשות במרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל לשעבר ואת החומר שבו הותקפו אזרחים בפרברי דמשק.

לברוב, שאמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים עם עמיתו האיטלקי במוסקבה, היה הגורם הבכיר ביותר ברוסיה שהתייחס לפרשת הריגול בהולנד עד עתה. ממשלת הולנד אמרה כי החשודים הרוסים נתפסו במלון בהאג, סמוך למטה ה- OPCW וניסו להשמיד חלק מהציוד שהיה ברשותם.

לקריאה נוספת בנושא
הולנד: סיכלנו ניסיון רוסי לפרוץ לארגון למניעת הפצת נשק כימי

ארבעה אזרחי רוסיה, שריגלו אחרי ארגון למניעת הפצת נשק כימי, בנמל תעופה בהאג, הולנד, אפריל 2018. משרד ההגנה של הולנד, מערכת וואלה! NEWS
ארבעת האזרחים הרוסים בעת הגעתם להולנד, אפריל/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה של הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully