וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: סיכלנו ניסיון רוסי לפרוץ לארגון למניעת הפצת נשק כימי

4.10.2018 / 14:29

הרשויות הודיעו כי ארבעה אזרחים רוסים נתפסו עם ציוד ריגול במלון הסמוך למטה הארגון, שחקר את זהותם החומר ששימש להרעלת המרגל בבריטניה. הם גורשו לפני שהגיעו למעבדה בשוויץ, שחקרה את הדגימות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הולנד סיכלה ניסיון של המודיעין הצבאי הרוסי (GRU) לפרוץ לארגון למניעת הפצת נשק כימי - כך אמרה היום (חמישי) שרת ההגנה, אנק ביג'לבלד, שעות אחרי הצהרותיה של בריטניה על חשיפת רשת רוסית שאחראית למתקפות סייבר גדולות.

במסיבת עיתונאים בהאג, קראה שרת ההגנה של הולנד לרוסיה לחדול מפעילות הסייבר שלה, שלטענתה נועדה "לערער" על יציבות הדמוקרטיות המערביות. השרה הוסיפה כי הם לא הצליחו לפרוץ למערכות הארגון.

לפי ממצאים שהוצגו על ידי סוכנות הביון הצבאית של הולנד, ארבעה אזרחים רוסים - שני מומחי טכנולוגיית מידע ושני סוכנים תומכים נוספים - הגיעו למדינה ב-10 באפריל ונתפסו עם ציוד ריגול במלון סמוך למטה הארגון. באותו זמן פעל הארגון כדי לוודא את זהות החומר ששימש לניסיון החיסול של המרגל הרוסי סרגי סקריפל וכן את החומר שבו הותקפו אזרחים בפרברי דמשק.

במסיבת העיתונאים הוצגו הדרכונים של הארבעה - שזוהו כאלכסיי מינין, אולק סוטניקוב, יבגני סרבירקוב ואלכסיי מורנץ, כולם בשנות ה-30 או ה-40 לחייהם, שהגיעו למדינה עם דרכונים דיפלומטיים. הם נעצרו ב-13 באפריל וגירשו אותם בחזרה לרוסיה. הם תכננו לנסוע למעבדה בשוויץ, שבה נבחנו הדגימות של אותם החומרים.

לקריאה נוספת בנושא
בריטניה: רוסיה אחראית לשורת מתקפות סייבר עולמיות
פוטין: המרגל שהורעל בבריטניה - חלאה ובוגד

ארבעה אזרחי רוסיה, שריגלו אחרי ארגון למניעת הפצת נשק כימי, בנמל תעופה בהאג, הולנד, אפריל 2018. משרד ההגנה של הולנד, מערכת וואלה! NEWS
הארבעה בנמל התעופה עם הגעתם להולנד, אפריל/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה של הולנד

במהלך התדרוך הציג מייג'ור גנרל אונו אייכלשים מהביון הצבאי ההולנדי, את האנטנה, המחשבים הניידים וציוד נוסף שהיה אמור לשמש לפריצה לרשת האלחוטית של הארגון.

הוא אמר כי המרגלים נתפסו על חם וניסו להרוס חלק מהציוד שלהם כדי להסתיר את פעילותם. לדבריו, הארבעה גורשו ולא הועמדו לדין מאחר שהמבצע הוגדר כצבאי, ולא משטרתי.

הקצין הבכיר הזהיר כי על הולנד אסור להיות תמימה שהיא חסינה מפני פעילות חתרנית רוסית. "המודיעין הצבאי הרוסי פעיל מאוד בהולנד, יש כאן הרבה ארגונים בינלאומיים", אמר.

לפי ההערכות, הם גם עקבו אחרי חקירת הפלת המטוס המלזי ב-2014, שלפי הולנד ומדינות אחרות בוצעה על ידי טיל רוסי שהועבר לידי המורדים במזרח אוקראינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תדרוך של בכירים בממשלת הולנד ושל שגריר בריטניה על פרשת ריגול של רוסיה, 4 באוקטובר 2018. רויטרס
שרת ההגנה, ראש הביון/רויטרס

מוקדם יותר חשפה בריטניה כי המודיעין הצבאי הרוסי אחראי לשורת מתקפות סייבר ברחבי העולם, כולל פריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית ב-2016, והאשימה את רוסיה בהתנהגות של "מדינה מצורעת". ההאשמות זכו לגיבוי של מדינות נוספות במערב, כולל ארצות הברית, שאמרה כי על רוסיה לשלם מחיר. ה-GRU הוא גם מי שבריטניה טוענת שניסה להרעיל את סקריפל.

דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זכרובה, כינתה את הטענות החדשות "קוקטייל שטני" שנבדה על ידי משהו עם "דמיון עשיר". עם זאת, הגילויים החדשים מעמיקים את הבידוד הבינלאומי של מוסקבה, בתקופה שבה יחסיה עם המערב נמצאים בשפל, בין היתר בשל מעורבותה באוקראינה ובסוריה, הרעלתו של סקריפל וניסיונה להתערב בבחירות במדינות מערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully