וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדד-ליין: המורדים החלו להסיג נשק כבד מהאזור המפורז באידליב

7.10.2018 / 12:49

ארגוני אופוזיציה הנתמכים על ידי טורקיה החלו בהעברת משגרי רקטות וארטילריה מאחורי קו החזית, שעליו הסכימו ארדואן ופוטין. המהלך, שאליו מחויב גם צבא סוריה, אמור להתבצע עד יום רביעי, אך עדיין לא ברור כיצד ינהג הארגון הג'יהאדיסטי הגדול באזור

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארגוני מורדים הנתמכים בידי טורקיה אמרו היום (ראשון) כי הם החלו להסיג את כלי הנשק הכבדים שלהם מהאזור המפורז באידליב, בהתאם להסכם בין טורקיה לרוסיה שנועד למנוע מתקפה גדולה במעוז האופוזיציה האחרון בסוריה.

חזית השחרור הלאומית, קואליציית מורדים המגובה על ידי אנקרה, מסרה כי לוחמיה יישארו באזור, שממנו אמורים הצדדים להסיג את כלי הנשק הכבדים עד יום רביעי. היא אמרה כי כוחותיה יעזרו לכוחות הטורקיים לפטרל באזור, שממנו אמור לסגת גם משטרו של בשאר אסד, שממשיך להצהיר כי הוא ישתלט מחדש על אידליב, באמצעים דיפלומטיים או בכוח.

גורם בשורות המורדים אמר כי הם יסיגו משגרי רקטות וארטילריה כ-20 ק"מ מקו החזית, אך כלי נשק קלים ובינוניים יישארו במקומם.

לקריאה נוספת על אידליב
סוריה: אנחנו מגיעים לאידליב - דרך מלחמה או שלום

הריסות בעיירה אריחא, אידליב, סוריה, ספטמבר 2018. AP
3 מיליון איש חיים באזור. הריסות בעיירה אריחא, אידליב, בחודש שעבר/AP

לפי ההסכם, שנחתם בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בחודש שעבר, על כל הארגונים "הקיצוניים" לסגת מהאזור המפורז עד לאמצע החודש. עם זאת, הארגון הג'יהאדיסטי הגדול ביותר באזור, תחריר א-שאם, טרם אמר אם הוא יציית להסכם שנועד למנוע משבר הומניטרי חדש.

האו"ם הזהיר מפני גל פליטים במקרה של מתקפה גדולה באידליב, הגובלת בטורקיה ושבה חיים כשלושה מיליון איש, מחציתם נמלטו מחזיתות אחרות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully