וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקבו אחרי כור גרעיני: כתבי אישום בארה"ב נגד שבעה מרגלים רוסים

קציני המודיעין הרוסי נאשמים במעקב אחרי חברה המספקת שירותי אנרגיה, כולל לאוקראינה, וכן בפעילות נגד גופים הנאבקים בסימום ספורטאים. ארבעה מהנאשמים היו מעורבים גם בפרשת הריגול שחשפה הולנד יחד עם בריטניה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משרד המשפטים של ארצות הברית הודיע היום (חמישי) על כתבי אישום נגד שבעה קצינים במודיעין הצבאי הרוסי (GRU) בגין ניסיונות לפרוץ למחשבים ולגנוב מידע כדי לפגוע בארגונים הפועלים נגד שימוש בסמים בספורט ובגורמים שחשפו כי מוסקבה סיממה ספורטאים.

האישומים מצטרפים לחשיפות של הרשויות בבריטניה ובהולנד מוקדם יותר היום, שהאשימו את רוסיה בהובלת קמפיין מתקפות סייבר גלובלי שנועד לפוגע בדמוקרטיות המערביות. מוסקבה, כהרגלה, דוחה את הטענות נגדה וכינתה זאת "שיגעון ריגול מערבי".

בין שבעת הנאשמים היו גם ארבעה קציני מודיעין רוסים שזוהו על ידי הולנד כמי שניסו לפרוץ לארגון למניעת הפצת נשק כימי, שאחריו ריגלו ממלון בהאג. הם נעצרו וגורשו בחודש אפריל, בטרם השלימו את משימתם.

שלושה מקציני המודיעין שהואשמו היום, הוזכרו גם בכתבי אישום נפרדים של התובע המיוחד רוברט מולר, בשל מעורבותם בפריצות למיילים של המפלגה הדמוקרטית בתקופת הבחירות לנשיאות ב-2016. ג'ון דמרס, ראש היחידה לביטחון לאומי במשרד המשפטים, אמר שבעוד שיש חפיפה בין חלק מהנאשמים, משרדו של מולר לא היה מעורב בחקירה הזו.

לקריאה נוספת
הולנד: סיכלנו ניסיון רוסי לפרוץ לארגון למניעת הפצת נשק כימי
בריטניה: רוסיה אחראית לשורת מתקפות סייבר עולמיות

שבעה קציני מודיעין בצבא רוסיה הנאשמים בפעילות סייבר וריגול על ידי ארה"ב. FBI, אתר רשמי
מבוקשים. שבעת הקצינים הרוסים הנאשמים בפרשה/אתר רשמי, FBI

לפי משרד המשפטים האמריקני, אחד מקציני המודיעין, איוואן סרגייביץ'. עקב אחרי שרתים של תחנת כוח גרעינית ועובדיה. התחנה, השוכנת בפאתי פיטסבורג, מספקת דלק ושירותים אחרים ללקוחותיה - בהם אוקראינה. מעקבו של סרגייביץ' אחרי החברה החל כבר ב-20 בנובמבר 2014, והוא ניסה להשיג גישה לכתובות IP, שרתים ופורטלים.

ההאקרים גם בחנו את החברה, "ווסטינגהאוס", כדי ללמוד על עובדיה ועל הרקע שלהם במחקר גרעיני. הם שלחו הודעות דיוג במייל לכמה מהעובדים בחברה, שנשלחו לשרת מזויף ולאתר שחיקה את האתר הרשמי של החברה. אחרי שלחצו על פתיחת המיילים עם הכנסת פרטיהם, הם נותבו מחדש לשרת המקורי.

בכתב האישום אין הסבר מדוע הותקפה החברה הזו ואם ההאקרים הצליחו במשימתם. "ווסטינגהאוס" טרם הגיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully