וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לנשות אוסטרליה: "מס הטמפונים" בוטל אחרי 18 שנה

הממשלה הפדרלית הודיעה כי תבטל את המיסוי בגובה 10% על מוצרי הגיינה נשיים, למרות האובדן הצפוי בהכנסות מדינות המחוז. הנשים טענו כי המס מפלה אותן לרעה, מאחר שקונדומים, למשל, פטורים ממנו

מחאת של נשים נגד מס על טמפונים, אוסטרליה, 2015. SUBETA VIMALARAJAH, אתר רשמי
90 אלף חתמו על עצומה. מחאה של נשים נגד המס, 2015/אתר רשמי, SUBETA VIMALARAJAH

אוסטרליה הודיעה היום (רביעי) כי תבטל את המס השנוי במחלוקת שהוטל על מוצרי היגיינה לנשים, 18 שנה אחרי שנכנס לתוקף. המוצרים מוסו ב-10%, מאחר שהם לא סווגו כחיוניים, בעוד שקונדומים וקרם הגנה, למשל, היו פטורים מהם.

"אנחנו שמחות מאוד שכולם החליטו לבטל את המס הבלתי-הוגן", אמרה השר לענייני נשים, קלי אודוייר, לרשת "סקיי" האוסטרלית. "מיליוני נשים ברחבי היבשת יודו על כך". נשים רבות, בהן גם אלו שהובילו את הקמפיין לביטול "מס הטמפונים", כפי שכונה, חגגו את ההחלטה.

ההחלטה לבטל את המס התקבלה על ידי הממשלה הפדרלית של אוסטרליה, שבעבר נתקלה בהתנגדות עיקשת מצד מדינות המחוז שהזהירו מפני פגיעה בהכנסותיהן ממסים. ב-2015, נאספו 90 אלף חתימות לעצומה נגד המס, שנגדו אף חובר שיר מחאה. האובדן הצפוי מהכנסות בעקבות המהלך הוא של כ-30 מיליון דולר אוסטרלי.

ראש הממשלה סקוט מוריסון, המנסה למשוך קולות של נשים לקראת הבחירות הכלליות, אמר בעבר כי לא היה צריך לכלול את מוצרי ההיגיינה עם הטלת המס המוסף על סחורות בשנת 2000.

עוד ידיעות מהעולם
בית הדין בהאג: על ארה"ב לא לפגוע בסיוע ובתעופה האזרחית באיראן

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully