וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: סבא"א לא התייחסה לאתר שהציג נתניהו באו"ם

אחרי הודעת הסוכנות לאנרגיה אטומית, גורמים בלשכת נתניהו הדגישו כי אין סתירה בין הודעתה לדברי ראש הממשלה באו"ם. "אין סיבה להמתין, עליה לבדוק את האתר ולשלוח מיידית פקחים עם מד קרינה רדיואקטיבית", הבהירו בלשכת ראש הממשלה

צילום: יותם רונן, עריכה: תום זואילי

אחרי שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמרה כי בחנה את כל האתרים באיראן שהייתה צריכה לבקר בהם במסגרת הפיקוח שלה על הסכם הגרעין, לשכת ראש הממשלה מסרה היום (שלישי) בתגובה כי סבא"א לא התייחסה בבדיקתה לאתר שראש הממשלה הציג בנאומו באו"ם. "סבא"א מתייחסת לבדיקות שביצעה במקומות שונים באיראן אך היא לא מתייחסת לאתר הספציפי בטורקוזאבאד. אין סיבה להמתין, על סבא"א לבדוק את האתר ולשלוח מיידית פקחים עם מד קרינה רדיואקטיבית, ודבריו של ראש הממשלה יתבררו כאמת לאמיתה".

גורמים בלשכת ראש הממשלה טענו כי בניגוד לדיווחים, אין סתירה בין הודעת סבא"א לדברי ראש הממשלה באו"ם, שכן סבא"א מסרה הודעה כללית ללא התייחסות ישירה למידע הקונקרטי שהוצג באו"ם.

לקריאה נוספת:
סבא"א דוחה את טענות נתניהו: בדקנו את כל האתרים באיראן
איראן לועגת לחשיפת נתניהו: "העולם יצחק בקול, נאום חסר משמעות"
נתניהו חשף בנאומו באו"ם: "לאיראן יש מחסן גרעיני סודי"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושף מפה של מתקן אטומי סודי בטהרן בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"לא התייחסו לאתר שהוצג". נתניהו באו"ם/רויטרס

מוקדם יותר שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף אף הוא על דברי סבא"א. "בפעם הבאה שיגיעו מיד ולא ב-72 שעות אחרי", אמר ליברמן. "נבחר עיתוי נוח ומתאים לחשוף מתקנים נוספים באיראן ובביירות".

במהלך נאומו בעצרת האו"ם טען נתניהו כי קיים מתקן גרעיני בתוך מחסן סודי, ואף הציג תצלום לוויין המעיד על כך. הוא פנה אז לראש סבא"א וקרא לו לבחון את אותו מחסן. הוא גם תקף את אירופה והאשים אותה ב"פייסנות" ביחס לאיראן, בשל סירובה לציית לסנקציות שהטיל ממשלו של דונלד טראמפ על איראן אחרי פרישתו מהסכם הגרעין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מסיורו בפרוייקטי בנייה חדשים ביישוב קרני שומרון - 2/10. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן בסיור ביהודה ושומרון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

נתניהו הוסיף אז כי זו הוכחה לכך שאיראן ממשיכה לנסות לפתח נשק גרעיני למרות ההסכם שנחתם ב-2015. הוא אמר כי באתר היו כ-15 ק"ג של חומר רדיואקטיבי, שהועברו משם לאחרונה. הוא קרא לסבא"א לערוך בדיקות מידיות באתר.

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה, בסבא"א אמרו היום כי הם בחנו את כל האתרים באיראן שהסוכנות צריכה לבקר בהם במסגרת הפיקוח שלה על הסכם הגרעין. "הסוכנות שולחת פקחים לאתרים ולמקומות רק שהיא נדרשת לכך", נמסר בהודעה מטעם ראש הסוכנות יוקיה אמאנו. "הסוכנות משתמשת בכל האמצעים לבדיקת המידע הזמין, אך היא לא מקבלת מידע ללא בדיקה מעמיקה". לדבריו, "כדי לשמור על אמינותה, לעצמאות הסוכנות ביחס ליישום פעולות הפיקוח יש חשיבות גבוהה".




(עדכון ראשון: 16:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully