וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד טראמפ אושר בוועדת המשפט, אך הסנאט צפוי להצביע רק בתום חקירת FBI

28.9.2018 / 21:31

הוועדה אישרה ברוב של 11 רפובליקנים מול 10 דמוקרטים את מינוי ברט קבנאו למרות השימוע הסוער של המתלוננת נגדו. ואולם, שני רפובליקנים התנו את התמיכתה בהצבעה הכללית בסנאט בהשלמת חקרה כך שההליך יתעכב. טראמפ: "אתן להם לעשות את עבודתם"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

ועדת המשפט של הסנאט האמריקני אישרה הערב (שישי) את מועמדותו של השופט ברט קבנאו לבית המשפט העליון. זאת יממה אחרי שני שימועים סוערים של מועמדו של הנשיא דונלד טראמפ ושל כריסטין בלייזי פורד, האישה המרכזית שטוענת כי הוא תקף אותה מינית. עתה תועבר ההחלטה לכל חברי הסנאט, אולם ההצבעה תתקיים ככל הנראה רק בעוד שבוע, בשל דרישות לחדש את החקירה נגד השופט עד להחלטה סופית.

הוועדה, שבה התקיימו השימועים, אישרה את המינוי ברוב של 11 מול עשרה, בהתאם לקווים מפלגתיים. עם זאת, הסנאטור הרפובליקני ג'ף פלייק, שהכריע לתמוך במינוי ברגע אחרון וחרף תחינותיהן של נשים שפנו אליו בסנאט, אמר כי על הסנאט להצביע רק בתום חקירה של ה-FBI.

טראמפ אמר כי הוא מותיר את ההחלטה לסנאט. "הם יקבלו את ההחלטות שלהם, הם עושים עבודה טובה, מעאוד מקצועית", אמר לכתבים בחדר הסגלגל. עם זאת, הוא הדגיש כי הוא לא חשב "אפילו קצת" על מועמד שיחליף את קבנאו, בן 53, במושב המיועד לו בבית המשפט העליון.

השופט ברט קבנאו בשימוע בוועדת המשפט של הסנאט 28 ספטמבר 2018. רויטרס
קבנאו בשימוע, אתמול/רויטרס

הסתייגותו של פלייק, מהאגף המתון במפלגה, עלולה לעכב בשבוע את ההצבעה כדי להשלים את החקירה, בהנחה שמנהיגי הרפובליקנים בסנאט יסכימו לכך. הסנאטורית ליסה מורווסקי, גם היא מהאגף המתון, מיהרה לתמוך בבקשתו של פלייק.

"המדינה נקרעת לגזרים", אמר פלייק, עם מבט עגום על פניו, לעמיתיו. "אני חושב שאנחנו יכולים לעשות הפסקה קצרה. אנחנו חייבים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להבטיח שאנחנו פועלים בהגנות עם המינוי החשוב הזה".

עדיין לא ברור אם לרפובליקנים יש מספיק קולות כדי לאשר את המינוי בכל מקרה. הרוב שלהם הוא 51 מושבים מול 49 של הדמוקרטים. קול צף נוסף אצל הרפובליקנים הוא של סוזן קולינס, בעוד שכל הדמוקרטים צפויים להתנגד.

טראמפ, שאמר כי על הסנאטוריות המתלבטות לעשות מה שהן רואות לנכון, יכול להרשות לעצמו לאבד קול אחד של הרפובליקנים, ולהסתמך על סגן הנשיא מייק פנס כשובר שוויון. הנשיא אמר כי עדותה של פורד "הייתה משכנעת מאוד" וכי תגובה הזועת של קבנאו הייתה "יוצאת דופן". לדבריו, "אני רק רוצה שזה יצליח עבור המדינה. אם זה יקרה, אני אשמח".

עוד באותו נושא

המתלוננת נגד מועמד טראמפ בשימוע בסנאט: "צעקתי"; השופט: "אני חף מפשע"

לכתבה המלאה
כריסטין בלייזי פורד מעידה בוועדת הסנאט השופטת בוושינגטון. רויטרס
בלייזי פורד בשימוע, אתמול/רויטרס

השערורייה מתגלגת כמה שבועות בלבד לפני בחירות אמצע הכהונה ב-6 בנובמבר, שבהן ינסו הדמוקרטים לזכות בחזרה ברוב בקונגרס ברקע גל מחאת ה-#MeToo נגד הטרדות ואלימות מינית.

אם מינויו יאושר, קבנאו יבסס את השליטה השמרנית על בית המשפט העליון ויקדם את מאמצו של טראמפ לשנות את מערכת המשפט האמריקנית לכיוון ימני יותר. קבנאו עשוי להכריע בסוגיות הרות גורל כמו הגירה, הפלות וזכויות הקהילה הגאה. הוא אמור להחליף עד לשארית חייו את אנתוני קנדי, שפרש מבית המשפט ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully