וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חדירת קרטלי הסמים: כל השוטרים בעיר במקסיקו נחקרים

הרשויות הפדרליות השתלטו על המשטרה בעיר הנופש אקפולקו, והן מחפשות אחרי שני מפקדים המואשמים ברצח. לפי החשד, ארגוני הפשיעה הסתננו לשורותיהם, כפי שקרה במשטרות מקומיות אחרות במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הרשויות במקסיקו חוקרות את כל כוח המשטרה של עיר הנופש אקפולקו בשל החשד כי כנופיות סמים חדרו לשורותיו. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחרי שני מפקדים המואשמים ברצח בעוד שיתר השוטרים פורקו מנשקיהם. במקומם, כוח המשטרה של מדינת המחוז גררו והצבא יפטרלו בעיר.

אקופלקו היא יעד תיירות פופולרי עבור עשירי העולם, אך היא נפלה קורבן לסחר הסמים ושיעור הרצח בה בעלייה. בשנה שעברה, היו בה 103 מקרי רצח על מאה אלף תושבים, אחד מהשיעורים הגבוהים ביותר בכל מקסיקו. מדינת המחוז עצמה היא אחת האלימות ביותר, כשקרטלי הסמים שולטים על אזורים לגידול פרג, שממנו מפיקים הרואין.

הרשויות הפדרליות הודיעו כי הן נקטו את הצעד הזה בשל "החשד שאל הכוח הסתננו כנופיות פשע" ובשל "חוסר הפעולה המוחלט" שלו במלחמה בפשיעה.

בשל משכורות נמוכות ומעט הכשרה, המשטרות המקומיות במקסיקו הן טרף קל לקרטלים. לפי דיווחים שונים, הם מציעים להם כסף כדי לציית למנהיגיהם ומאיימים להרוג אותם אם לא יעשו זאת.

לקריאה נוספת בנושא
חדרי המתים במקסיקו מלאים, אז מקפיא נייד מאחסן את הגופות

חיילים מלווים שוטרים חשודים בעיר אקפולקו, מקסיקו, 25 בספטמבר 2018. רויטרס
חיילים מלווים שוטרים באקפולקו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully