וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרי המתים במקסיקו מלאים, אז מקפיא נייד מאחסן את הגופות

בשל גל אלימות בגוודלחרה נאלצו הרשויות למצוא פתרון לחוסר המקום, וכמאה גופות מוחזקות בקרוואן נגרר שמעורר את זעמם של התושבים. "נגמרו לנו מקומות הקבורה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

תושבים במערב מקסיקו זועמים אחרי שמקפיא נגרר ובו מאה גופות יצר מפגע תברואתי. הרשויות במדינת חליסקו אמרו אתמול (שני) כי הן מנסות למצוא מקום חדש להצבת המקפיא הנגרר, שמשמש חלופה לחדרי המתים המלאים בעיר גוודלחרה. "יש כאן הרבה ילדים בשכונה הזו, זה יכול לגרום לכולנו לחלות", אמר אחד התושבים.

החוק במקסיקו אוסר על שריפת גופות של אנשים שנהרגו בפשעים אלימים. הרשויות המקומיות אמרו כי הן מחפשות אחרי פתרון ארוך-טווח לאחסון הגופות בעקבות גל של אלימות. "נגמרו לנו מקומות הקבורה", אמר ראש היחידה הפורנזית במדינת המחוז, לואיס אוקטביו קוטרו. הוא הוסיף כי הוקם אתר שאמור לאחסן כ-800 גופות.

לקריאה נוספת בנושא
התחפשו לנגנים - וריססו: חמישה הרוגים בירי במקסיקו סיטי

מקפיא נייד עם גופות במערב מקסיקו, ספטמבר 2018. רויטרס
גורם לריח רע ומושך זבובים. הקרוואן הנייד/רויטרס

המקפיא הנגרר חנה בתחילה בסמוך למחסן בשכונת דורסנרה, שבפאתי גואדלחרה, אולם אחרי שבועיים התושבים החלו להתלונן על הריח שעולה ממנו ואמרו כי הוא מושך זבובים. לאחר מכן הוא הועבר למגרש חניה ריק באחד מפרבריה של העיר, אולם התושבים החלו למחות בימים האחרונים בדרישה לפנות את חדר הגופות הנייד.

יותר מ-200 אלף איש נהרגו או נעלמו במקסיקו מאז דצמבר 2006 - אז הכריזה הממשלה מלחמה על הפשע המאורגן במדינה.שנה שעברה הייתה השנה האלימה ביותר במקסיקו מאז תחילת איסוף הנתונים, עם 25 אלף מקרי רצח. כשלושה רבעים מהם קשורים לפשע המאורגן.

  • עוד באותו נושא:
  • מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully