וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מצרים באו"ם: "העם הפלסטיני ראוי לממש את הזכויות הלגיטימיות שלו"

א-סיסי פנה במהלך נאומו בעצרת הכללית לקהילה הבינלאומית ואמר כי הסכסוך הפלסטיני "משמש דוגמה מושלמת לכישלון המערכת הבינלאומית למצוא פתרון צודק למשבר", שלדבריו יכלול גיבוש מדינה פלסטינית שבירתה היא מזרח ירושלים

בווידאו: א-סיסי בנאום באו"ם - "העם הפלסטיני ראוי לממש את זכויותיו"/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בעצרת הכללית של האו"ם 25 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
א-סיסי נואם באו"ם, אמש/רויטרס, רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי התייחס אמש (שלישי) בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם לסוגיה הפלסטינית ואמר כי נושא זה הוא הוכחה לכישלון הקהילה הבינלאומית למצוא פתרון צודק.

לדבריו, "אנחנו לא יכולים לדבר על יישוב סכסוכים בדרכי שלום כעיקרון יסוד של האו"ם ועל אינדיקציה לאמינותו מבלי להתייחס לנושא הפלסטיני. הוא משמש דוגמה מושלמת לכישלון של המערכת הבינלאומית למצוא פתרון צודק למשבר המבוסס על לגיטימיות בינלאומית ועל החלטות האו"ם, המבטיחות גיבוש של מדינה פלסטינית שבירתה היא מזרח ירושלים".

א-סיסי הוסיף כי "תנאי ההתייחסות לפתרון הוגן זה והתנאים של הסדר סופי ידועים לכלל. אין זמן לבזבז על ויכוח כזה. מה שנדרש הוא רצון מדיני לחדש את המשא ומתן ולהגיע להסכם בהתאם לתנאים הללו. בהמשך, ציין הנשיא כי "העם הפלסטיני ראוי לממש את הזכויות הלגיטימיות שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
בכירי ממשל טראמפ הזהירו את איראן: "תשלם מחיר כבד"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בעצרת הכללית של האו"ם 25 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
"נדרש הוא רצון מדיני לחדש את המו"מ". א-סיסי, אמש/רויטרס, רויטרס

מצרים מעורבת בחודשים האחרונים בניסיונות ההסדרה בין חמאס לישראל ברצועת עזה, שמטרתם להביא לרגיעה בין שני הצדדים.

השבוע, גורם רשמי ישראלי לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא מצרים בשולי עצרת האו"ם. יתרה מזאת, שני פקידים ישראלים סיפרו לוואלה! NEWS כי נעשים מאמצים לתיאום פגישה בין השניים. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא. המקורות הבהירו כי ההנהגה הפלסטינית הודיעה לקהיר כי המאמצים שלה דוחפים להפרדת עזה מהסוגיה הפלסטינית ומעודדים את חמאס לפנות להגיע להסדר עם ישראל ולהכשיל את הפיוס.

ביום שבת האחרון, ארגון חמאס הודיע כי משלחת של בכירי מודיעין מצרים הגיעה לרצועות עזה ונפגשה עם ראש הלשכה המדינית של הארגון איסמעיל הניה ועם ראשי ההנהגה. לפי תוכן ההודעה, הפגישה עסקה בהתפתחות של הפיוס הפנים-פלסטיני והצגת גישות המבוססות על הבנות והסכמים משנת 2011. עוד נאמר בהודעה כי הצדדים דנו במאמצים לחיזוק הפסקת האש על פי הבנות 2014, והזכירו את התחייבויות ישראל הנובעות מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully