וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אישרה עסקת נשק גדולה עם טייוואן, סין מאיימת

ממשל טראמפ אישר מכירת ציוד צבאי בסך 330 מיליון דולר לאי, שאמור לשמור על מאזן הכוחות באזור. עם זאת, בייג'ינג, הרואה בטייפה מחוז מורד, מזהירה מפני "נזק חמור" ליחסים

עריכה: תומר לוי

ארצות הברית אישרה מכירת ציוד צבאי לטייוואן בסך 330 מיליון דולר ועוררה את זעמה של סין, שהזהירה היום (שלישי) מפני "נזק חמור" ליחסים ולשיתוף הפעולה עם וושינגטון. בייג'ינג רואה באי מחוז מורד ומעולם לא זנחה את האפשרות להחזיר את השליטה עליו באמצעות כוח צבאי.

דובר משרד החוץ של סין, גנג שואנג, אמר היום כי המכירה מפרה את החוק הבינלאומי ואת "הנורמות הבסיסיות של היחסים הבינלאומיים". עם זאת, לא ברור לאיזה היבט בחוק הבינלאומי התייחס גנג.

לארצות הברית אין יחסים רשמיים עם הממשלה הדמוקרטית של טייוואן, אך הממשל מחויב לפי חוק לדאוג לכך שלאי יהיו את האמצעים להגן על עצמו מפני סין. אתמול אישר ממשל טראמפ מכירה של חלקי חילוף וציוד נוסף למטוסי הקרב של טייוואן, בהם גם F-16.

לשכת הנשיאות של טייוואן הודתה היום לארצות הברית על תמיכה ואמרה כי היא תמשיך לשמור על קשר קרוב עם וושינגטון סביב כמה סוגיות, בהן גם ביטחון.

לקריאה נוספת בנושא
פיתויי סטודנטים: משחקי הריגול בין סין לטייוואן עולים שלב

מופעי חיל האויר בטייוואן 7 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
מפגן של חיל האוויר של טייוואן/רויטרס, רויטרס

מומחים צבאיים סבורים כי מאזן הכוח בין טייוואן לסין נוטה לטובת סין, שיכולה להשתלט על האי ללא עזרה מידית של כוחות אמריקניים. לפי הפנטגון, העסקה הכרחית כדי לשמור על מאזן הכוחות באזור, ולא לשנותו.

בחודש יוני אמר נשיא סין שי ג'ינפינג לשר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס כי בייג'ינג מחויבת לשלום, אך היא "לא תוותר על סנטימטר" מהטריטוריה שהותירו אבות האומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully