וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטפונות בארה"ב: שתי נשים טבעו למוות כשפונו על ידי המשטרה

ואן ובו שתי נשים שפונו ממוסדות לבריאות הנפש נקלעו להצפות הכבדות של הסופה "פלורנס" בקרוליינה הדרומית ושקעו תחת המים, אך השוטרים לא הצליחו לחלץ את השתיים. "זאת טרגדיה", אמר השריף המקומי. מניין ההרוגים מהסופה עלה ל-37

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שתי חוסות ממוסד לבריאות הנפש מתו כשוואן משטרתי שהעביר אותן שקע בשיטפונות העזים במדינת קרולינה הדרומית שבארצות הברית. בכך עלה מניין הקורבנות מסופת "פלורנס", שהכתה באזור בשבוע שעבר, ל-37. שני השוטרים שליוו את השתיים - וונדי וונטון, בת 45, וניקולט גרין, בת 43 - נחלצו.

לשכת השריף של מחוז הורי מסרה כי כשהמים החלו להציף את כלי הרכב, הם עלו במהירות רבה שלא אפשרה לשתי החוסות להיחלץ. השוטרים הצליחו לטפס על גג הוואן אחרי שהמים הציפו אותו. הוואן המשטרתי נשטף תחת מימיו הגועשים של נהר ליטל פי די, ובחלק מהמקומות גובה המים מגיע ל-14 ס"מ.

"למרות המאמצים הנמשכים והעקשניים, המים עלו במהירות והשוטרים לא הצליחו לפתוח את הדלתות כדי להגיע אליהן", מסרה המשטרה. שתי העצורות הועברו ממתקן לבריאות הנפש ומבית חולים מהעיר ווקמאו למתקן אחר בעיר דרלינגטון.

השריף פיליפ תומפסון אמר לעיתון מקומי כי "זאת טרגדיה". לדבריו, "כמוכם, אנחנו רוצים תשובות לשאלות מסוימות. אנחנו משתפים פעולה עם מחלקת אכיפת החוק של המדינה כדי לתמוך בחקירה האירוע הזה".

לקריאה נוספת בנושא
עיר שהפכה לאי: סכנת שיטפונות ומפולות בקרוליינה הצפונית אחרי "פלורנס"

הצפות בעיר ווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, ארה"ב, בשל פלורנס, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
מכוניות ששקעו תחת המים בקרוליינה הצפונית/רויטרס

אלפי בתים באזור נותרו מתחת למים, פחות משבוע אחרי שהסופה פגעה ביבשה כהוריקן בדרגה 1. כ-20 אלף כוחות צבא וממשל פדרלי מסייעים לרשויות בקרוליינה הצפונית, שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהסופה. אתמול ביקרה בה הנשיא דונלד טראמפ, ששיבח את תגובת הכוחות לפלורנס "ההרסנית". טראמפ הבטיח להעביר את כספי השיקום במהירות. הוא אמור לבקר גם בקרוליינה הדרומית בימים הקרובים.

מושל קרוליינה הצפונית, רוי קופר, אמר לצדו של טראמפ כי המדינה מעולם לא חוותה סופה כזו. " ספגנו סופות בעברנו, אבל אדוני הנשיא, מעולם לא ראינו דבר כזה. זה היסטורי. זה הרסני. זה נרחב", אמר המושל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
"וושינגטון מאחוריכם" - טראמפ סקר אזורים שנפגעו מהוריקן "פלורנס" בדר' קרוליינה: "זה השקט שלפני הסערה". רויטרס
טראמפ בקרוליינה הצפונית, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully