וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: אבה זכה בפריימריז בדרך להיות ראש הממשלה הוותיק בתולדות המדינה

20.9.2018 / 10:15

אחרי שגבר על שר ההגנה לשעבר, הבטיח אבה את שלטונו לשנים הקרובות. אם לא יקרה משהו יוצא דופן, בנובמבר 2019 הוא ישבור את השיא. בדרך, הוא רוצה לשנות את החוקה הפציפיסטית

ראש ממשלת יפן שינזו אבה אחרי ניצחונו בפריימריז, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
חוגג את ניצחונו. אבה, היום/רויטרס

ראש ממשלת יפן שינזו אבה ניצח היום (חמישי) בבחירות הפנימיות של המפלגה הליברלית-דמוקרטית והוא בדרכו להיות ראש הממשלה הוותיק ביותר בהיסטוריה של המדינה. אבה ינסה לבסס את מורשתו, כולל שינוי החוקה הפציפיסטית של המדינה. "אני רוצה להעביר את הרפורמה החוקתית עם כולכם", אמר אחרי ההצבעה.

אם ראש הממשלה, שפרש לזמן קצר מהתפקיד אחרי כהונה סוערת בין 2006 ל-2007, יישאר בתפקידו אחרי נובמבר 2019, הוא יחצה את שיא 2,886 הימים שקבע ראש הממשלה טארו קצורה בתחילת המאה ה-20. הוא ניצח בבחירות הפנימיות את שר ההגנה לשעבר.

כדי לשנות את סעיף 9 בחוקה שהתקבלה לאחר מלחמת העולם השנייה ומגבילה את פעילות הצבא, הוא יידרש לתמיכת שני שלישים משני בית הפרלמנט וכן לרוב במשאל עם. הסוגיה עדיין שנויה במחלוקת בקרב הציבור.

עוד ידיעות בנושא
טראמפ נפגש עם משפחות חטופים יפנים: "אולי קים יחזיר אותם"

משבר סחר עם ארה"ב

אחד האתגרים הנוספים של ראש ממשלת יפן, שחזר לשלטון ב-2012 אחרי שהבטיח לשקם את הכלכלה ולחזק את ביטחונה, יהיה להגיע להבנות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על יחסי הסחר בין בעלות הברית.

השניים שומרים על יחסים קרובים, אך טראמפ רוצה להגיע להסכם בילטרלי על עודפי הסחר של טוקיו. ביפן מתנגדים לכך, מחשש לפגיעה במגזרי החקלאות והרכב החיוניים לכלכלתה. הם ייפגשו בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בהמשך החודש.

מבית, "האבנומיקס" של ראש הממשלה, הכוללת מדיניות מוניטרית מקלה, עזרה להאיץ את הצמיחה הכלכלית, על אף שמבקריו של אבה אומרים כי הרפורמות שלו אינן מספיקות. הוא הבטיח גם לשנות את הביטחון הסוציאלי, כדי להקל על האזרחים להישאר בשוק העבודה לאור התכווצות האוכלוסייה היפנית, באמצעות העלאת גיל הפרישה מעל 65 ומתן אפשרות לחיסכון פנסיוני גם אחרי גיל 70.

בנוסף לכך, אבה מתכנן להגדיל את ההשקעה בתשתיות כדי להתמודד עם נזקי אסונות הטבע שתדירותם גוברת, אם כי הגדלת ההוצאות עשויה להקשות על טוקיו לרסן את הגירעון שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully