וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונאמי מפלצתי או נשק סודי? מדענים מנסים לפענח את תעלומת הנחשול הנעלם

8.10.2018 / 9:02

ב-2003 תחנות לווין של נאס"א זיהו גלי צונאמי בגודל היסטרי של מעל 152 מטרים שעושות את דרכן להונג קונג. למרבה המזל הם מעולם לא הגיעו ליבשה וכעת מומחים מנסים לפתור את התעלומה

הצונאמי ביפן, 11 במרץ 2011/צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת עריכה: יאיר דניאל קריינות: אביב אברמוביץ'

בסרטון - ככה נראה הצונאמי ביפן ב-2011

באפריל 2003 תחנת לווין של נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, זיהתה את מה שנחשב לאחד מגלי הצונאמי הגדולים אי פעם, כשהוא עושה את דרכו להונג קונג. זה לא היה רק גל אחד, אלא לפחות ארבעה כאלו. מומחים בדקו ומצאו שהגל המרכזי היה בגובה של יותר מ-152 מטר (!), פי 10 מהצונאמי שהרג לפחות 230 אלף בני אדם באוקיינוס ההודי ב-2004. ההרס שהוא היה עלול לגרום להונג קונג, עיר של 7 מיליון תושבים, היה עצום. אולם, למרבה המזל הגל מעולם לא הגיע ליבשה ולמעשה נעלם לחלוטין.\

עוד בנושא
גם המערב לא חסין: צפו ב"מיני צונאמי" שהכה בחופי הולנד
תעלומת מקרי ההיעלמות במשולש ברמודה נפתרה? חוקרים חושפים הסבר הגיוני

צפו בסרטון שמספר על הצונאמי הנעלם

המדענים שנחשפו לצונאמי הזה היו מבולבלים כשהתגלה שהצונאמי לפתע נעלם כלא היה, מה שגרם לשלל של קונספירציות לגבי מה שבאמת קרה שם. כעת, סדרה חדשה של ערוץ המדע בשם 'What on Earth?' חוקר את התיאוריה שגורסת שייתכן שהגלים היו מעשי ידי אדם, ששימשו למבחן של כלי נשק של המארינס.

הסרט התיעודי, שאתם יכולים לצפות בו כאן, מכיל ראיונות עם מומחים, שחלקם חשפו את הראיות שלהם לקיומו של נשק סודי. עיתונאים ומדענים שהתראיינו לסרט טוענים שישנם מחקרים לבניית נשק שייצר צונאמי נערכים מאז שנות ה-40 של המאה הקודמת. חלקם אפילו טוענים שיש חשד שהצונאמי שפגע ביפן והביא למותם של כ-16,000 אנשים נוצר על ידי נשק שכזה.

צונאמי.
כאן זוהה הצונאמי בים מדרום לסין
צונאמי.
ואז התברר שהיו ארבעה גלים

לעומתם, מדענים אחרים טוענים שזו היתה בסך הכל תקלת מחשב בבלווין שתיעד את הצונאמי שגרמה לחוקרים להאמין שמדובר בגלי ענק בדרך להונג קונג.

צונאמי.
העיר שהצונאמי מעולם לא הגיע אליה. הונג קונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully