וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן תפילות ערב יום הכיפורים: סוכל ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים

19.9.2018 / 19:17

המחבל תקף מתפלל ברחוב הנביאים בעיר והמשיך בריצה לכיוון שוטרים שהיו במקום כשבידו חפץ חד. התקרית הסתיימה ללא נפגעים והמחבל, תושב קלנדיה שהפר את הסגר, נורה למוות. מהמשטרה נמסר כי נמנע פיגוע שהיה עלול להסתיים בתוצאות קשות

צלמים זמניים מורשים

עם כניסת ערב יום הכיפורים, סוכל אמש (שלישי) ניסיון פיגוע סמוך לעיר העתיקה בירושלים. שוטרים שהוצבו בציר המתפללים בעיר הבחינו במחבל שרץ לכיוונו של גבר שהיה במקום וניסה לפגוע בו. החשוד המשיך בריצה לעבר כוח המשטרה כשהוא מניף בידו כלי חד, אך נוטרל בידי השוטרים. התקרית הסתיימה ללא נפגעים.

המחבל הוא תושב קלנדיה בן 26 ששהה בישראל באופן לא חוקי לאחר שהפר את הסגר שהוטל במהלך החג על אזור יהודה ושומרון. דובר צה"ל הבהיר כי מעבר בזמן הסגר הכללי יותר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים בערב יום כיפור 18 בספטמבר 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

כחלק מהיערכות המשטרה ליום הצום, הוקמו מחסומים בדרכים הראשיות בירושלים למניעת תנועת כלי רכב משכונות מזרח ירושלים לכיוון השכונות המערביות. שוטרים ולוחמי מג"ב הוצבו סמוך למחסומים ונפרסו גם בשכונות התפר ובנקודות החיכוך כדי למנוע יידוי אבנים והפרות סדר. במשטרה מציינים כי ההיערכות הרחבה ועירנותם של השוטרים מנעה פיגוע שהיה עלול להסתיים בתוצאות קשות.

ביום ראשון האחרון בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון נרצח ארי פולד, אב לארבעה מהיישוב אפרת. פולד נדקר על ידי המחבל, נער בן 16 מהכפר יטא, סמוך לקניון "הרים" ונפצע אנושות. הוא ירה לעבר המחבל יחד עם אזרח נוסף והמאבטח שהיה במקום. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully