וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמועה הפלסטינית על חטיפת נשק מחייל שהקפיצה את מערכת הביטחון

17.9.2018 / 23:34

דיווחים על חטיפת חייל וחטיפת נשק בגבול הרצועה שהגיעו במקביל לדיווחים על חסימת צירים מבלי לפרט אודות הסיבה הובילו ללחץ בקרב האזרחים ומערכת הביטחון. לאחר בדיקת הדיווחים התברר כי אין בהם אמת. חמאס מומחים בהפצת שמועות ברשת ופועל כך כדי להפיץ שקרים

צילום מתוך טוויטר, עריכה: שניר דבוש

לקראת שעות הערב (שני) התקבלו דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים על חטיפת נשק וחטיפת חייל צה"ל מגבול רצועת עזה. במקביל, התקבל דיווח על חסימת צירים מבלי לפרט אודות הסיבה. השילוב בין השמועות ברשתות החברתיות בערבית לפעילות צה"ל בשטח וההפגנות האלימות בגבול העצימו את הפצת השמועות. בצה"ל לא מיהרו לעצור את השמועה, והיא התפשטה בקרב אזרחים ויצרה דאגה רבה. לאחר בדיקת הדיווחים התברר כי לא נחטף חייל ולא נחטף נשק בגבול רצועת עזה.

סגירת צירים נועדה לבחון חפץ חשוד שככל הנראה עף באמצעות בלון טרור מהצד הפלסטיני. הפרסומים גרמו להעלאת הדריכות בקרב כוחות, אשר חששו כי מדובר באירוע אמתי. יצוין, כי חמאס מתמחה בהפצת שמועות ברשתות החברתיות ופועל כך בתקופות הסלמה כדי להפיץ שקרים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: מחסני תחמושת הותקפו בלטקיה שבצפון-מערב סוריה
פוטין וארדואן מנעו את הטבח באידליב - לפחות לעת עתה

פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה 14 ספטמבר 2018. רויטרס
הפגנות בדרום הרצועה, יום שישי האחרון/רויטרס

פלסטינים הפגינו הערב בכמה מוקדים לאורך הגבול, ביניהם בצפון הרצועה סמוך לקו החוף, וצה"ל אף תקף חוליה שניסתה להניח חפץ חשוד סמוך לגדר. בדרום הרצועה, המפגינים משמיעים באמצעות רמקולים ענקיים אזעקות צבע אדום. בנוסף, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 95 בני אדם נפצעו, מתוכם 26 מירי, בעימותים עם צה"ל בצפון רצועת עזה.

מוקדם יותר היום, רימון המחובר לבלון אותר בין היישוב רעים לאורים על כביש 234 במועצת אשכול. הבלון אותר במהלך סיור שגרתי של כוחות ביטחון באזור, כשאליו מחובר חפץ חשוד. לאחר שהורד הבלון, הבחינו כי מדובר ברימון נצור. השוטרים פעלו לבידוד הזירה, והוא טופל על ידי חבלן משטרתי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully