וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בקרית ארבע: המשנה ליועמ"ש ביטלה את הבריכה הנפרדת ברהט

17.9.2018 / 10:21

במכתב שכתבה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר הצדיקה את טענות סיעת עוצמה יהודית כי בריכת שחייה במימון ציבורי לא תוכל להיות נפרדת לנשים ולגברים. זאת לאחר שבג"ץ קיבלו החלטה דומה בבריכה בהתנחלות בקרית ארבע

עורכת הדין דינה זילבר צפויה להתמנות לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ספטמבר 2012. דובר משרד המשפטים, אתר רשמי
דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה/אתר רשמי, דובר משרד המשפטים

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, קיבלה היום (שני) את הטענות של סיעת עוצמה יהודית והודיעה לעיריית רהט כי בריכת השחייה במימון ציבורי לא תוכל להיות בריכה נפרדת והתנהלות זאת לא תעמוד במבחן בג"ץ.

שלושה אנשי עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ועו"ד איתמר בן גביר פנו לזילבר בטענה כי בשורה ארוכה של מקרים בציבור הדתי היא פעלה נגד הפרדה במימון ציבורי ובכך הורתה על הסרת הגדרות מחופים נפרדים ומנעה אירוע סליחות בתל אביב. בתגובה שלחה זילבר מכתב ליועצת המשפטית של עיריית רהט לא לאפשר אפליה בבריכה בעיר ולקיים שחיה נפרדת לבדואים.

במקרה דומה שלא עמד מבחן בג"ץ בריכה נפרדת בקרית ארבע נסגרה. זאת לאחר שבעקבות עתירה לבג"ץ נקבע כי שחיה נפרדת במימון ציבורי לא יכולה להתקיים ללא שעות משפחה. עו"ד בן גביר כתב לזילבר כי במידה ותונהג אפליה בין אנשי רהט לקרית ארבע בכוונתו לעתור לבית המשפט העליון.

בית משפט השלום בת"א: דיון בהארכת מעצרם של המסיתים. אבי כהן
עו"ד איתמר בן גביר/אבי כהן

במכתבה של זילבר לעיריית רהט אמש, היא מודה כי הצדק הוא עם אנשי עוצמה יהודית וכי: "ככלל הפרד בין גברים לנשים במרחב הציבורי הינה פרקטיקה בעייתית הפוגעת בשוויון. הדברים מקבלים משנה תוקף כשמדובר בבריכה ציבורית ראשונה ובהתאם לכך גם היחידה ברהט". זילבר הודיעה לאנשי רהט כי אם לא יונהגו גם שעות משפחה מעורבות אזי המדובר במדיניות הנוגדת לחוק ולא תעמוד במבחן בית המשפט העליון ולפיכך ביקשה את התייחסות העירייה לדברים.

ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר עוצמה יהודית אומר בתגובה לדברים כי: "תם העידן של האכיפה הבררנית, הבהרנו במכתב לזילבר שלא ניתן להפלות בין יהודים לערבים ומה שחל על יהודים חל גם על ערבים. אני כלשעצמי בעד שחיה נפרדת ואיני רואה בכך הדרת נשים, אך אם הולכים לשיטת זילבר אזי גם ברהט יקיימו את הוראות החוק ולא נסתפק במכתב אלא נדרוש אכיפה כמו שהיה בקרית ארבע" .

"נתחיל ברהט, אבל המטרה שלנו היא אכיפת החוק והכללים בכל מקום מרהט ועד דיר אל אסד", הוסיף עו"ד איתמר בן גביר. "לא ניתן יד להדרת הנשים במגזר הערבי ולשובניזים הערבי וככול שהגברת זילבר סבורה שהפרדה היא לא חוקית נדאג שהחוק ייושם בכל מקום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully