וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל "סכנה ביטחונית": ה-FBI סגר במפתיע מצפה כוכבים בלב המדבר

16.9.2018 / 15:13

מתקן המשמש למעקב אחרי השמש בניו מקסיקו נסגר עד להודעה חדשה, אחרי פשיטה של הבולשת על המקום. לנוכח מיקומו וההיסטוריה של האזור, השערות רבות צפו ברשתות החברתיות. "נשמע כמו מקרה עבור מאלדר וסקאלי מ'תיקים באפלה'"

מצפה כוכבים במדינת ניו מקסיקו, ארה"ב, שנסגר על ידי ה-FBI. מערכת וואלה! NEWS
גם העובדים לא יודעים מה גרם לסגירת המקום. המתקן בניו מקסיקו/מערכת וואלה! NEWS

מצפה כוכבים במדינת ניו מקסיקו, שאמור לחשוף את סודות השמש, נסגר באופן מפתיע על ידי הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (FBI) בשל סוגיה ביטחונית מסתורית שמעוררת תהיות רבות. מצפה "סאנספוט סולאר", הסמוך לבסיס חיל האוויר הולומן ולבסיס ניסויי הטילים "ווייט סנדס", שוכן בפסגת הרי סקרמנטו שבדרום ניו מקסיקו. הוא נסגר מאז שה-FBI פינה את הצוות שלו ב-6 בספטמבר.

מיקומו של המתקן, סמוך לבסיסים הנמצאים במרחק של שעתיים נסיעה מהעיירה רוזוול, הוליד העשרות רבות ברשתות החברתיות. ב-1947 טסו בשמי העיירה עצמים בלתי-מזוהים, שלטענת חיל האוויר היו בלונים סודיים.

"נשמע כמו מקרה עבור מאלדר וסקאלי", כתב אחד הגולשים, שהתייחס לדמויות הראשיות בסדרת המדע הבדיוני המיתולוגית "תיקים באפלה". אווריסטו גומז, מלשכת השריף במחוז אוטרו, אמר על סגירת המתקן: "זה מאוד חריג".

ה-FBI לא הגיב והפנה את השאלות לגוף האחראי על ניהול המתקן, איגוד האוניברסיטאות לחקר האסטרונומיה (AURA). האיגוד מסר כי המצפה יישאר סגור עד להודעה חדשה, בשל "חשש ביטחוני מתמשך. המידע שהוא אוסף על כתמי השמש הוא חלק מהמאגר הכלל ארצי.

"האנשים שלנו פשוט סגרו את המשרדים שלהם וחזרו לבתיהם באזור", סיפר ד"ר ג'יימס מקאטיר, שמנהל את הטלסקופ הסולרי במתחם.

עוד ידיעות מהעולם
"מלך הסערות": 49 נהרגו בטייפון "מנגקהוט" בפיליפינים; הצפות בסין
תקרית נדירה: צעיר נהרג בתקיפת כריש לחופי מסצ'וסטס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully