וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח שירה במחבל בגוש עציון: "שמעתי צעקות 'פיגוע' ויריתי"

16.9.2018 / 13:25

גבי ועקנין עמד סמוך לפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון שבו נרצח גבר כבן 40 כשלפתע שמע צעקות. כשראה את הדקירה החליט לפעול, בנוסף למאבטח שהיה במקום ולנדקר עצמו. "אחרי הירי הסטתי את הסכין מיד המחבל, הוא התמוטט בין המכוניות"

עריכה: שניר דבוש ואיתי עמרם

גבי ועקנין, האזרח שירה במחבל בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, סיפר היום (ראשון) על רגעי ההתרחשות מנקודת מבטו בעת שנכח בסמוך לכניסה לקניון "הרים". במהלך הפיגוע נרצח גבר כבן 40 על ידי המחבל שנוטרל בזירה. "שמעתי צעקות", שחזר ועקנין. "הסתכלתי ימינה וראיתי דוקר ונדקר. הנדקר צעק 'פיגוע', והדוקר צעק בערבית".

ועקנין אמר כי שלושה אנשים ירו במחבל - הוא, הנדקר עצמו והמאבטח שהיה במקום. "אחרי הירי הסטתי את הסכין מיד המחבל, וראיתי את הנדקר מתמוטט. ביקשתי שלא יירו עליו. הוא התמוטט בין המכוניות", הוסיף.

אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. עיבוד תמונה
תיעוד הפיגוע/עיבוד תמונה

המחבל חליל יוסף עלי ג'ברין, נער בן 16 מהכפר יטא, הגיע סמוך לכניסה לקניון כשהוא חמוש בסכין ודקר למוות אזרח שהיה במקום. הוא נורה ונפצע באורח בינוני, ופונה משם אל בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הנדקר, גבר כבן 40, קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום על ידי צוות מד"א ופונה לבית החולים שערי צדק כשהוא פצוע בפלג גופו העליון ומצבו אנוש. בהמשך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

פראמדיקית מד"א חגלה ארז, שנכחה סמוך לזירת הפיגוע, סיפרה: "הייתי בקניות בקניון כששמעתי צעקות ויריות בסמוך לכניסה. מיד רצתי למקום וראיתי גבר כבן 40 מחוסר הכרה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון".

אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

היא הוסיפה: "הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים ודיווחתי למוקד מד"א על האירוע. יחד עם צוותי מד"א וכוח רפואה של צה"ל שהגיעו במהירות למקום המשכנו את הטיפול הרפואי והוא פונה במצב קשה ולא יציב לבית החולים".

אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רוני כנפו
זירת הפיגוע, היום/רוני כנפו
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
המחבל מאירוע הדקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
המחבל, בן 16 מהכפר יטא/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully