וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: לא שוללים נוכחות ארוכת טווח במזרח התיכון

16.9.2018 / 10:07

שרת ההגנה ביקרה כוחות גרמניים המוצבים בירדן ולא דחתה את האפשרות להקים בסיס אסטרטגי באזור. דבריה נאמרו ברקע דיון ער במדינה על הפעלת כוח צבאי בסוריה, סוגיה שממשיכה להיות רגישה לאור עברה הנאצי של המדינה

רויטרס

שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר ליין אמרה אתמול (שבת) כי היא לא יכולה לשלול פריסה ארוכת טווח של הכוחות הגרמניים במזרח התיכון. השרה אמרה את הדברים במהלך ביקור בבסיס חיל האוויר אזראק בירדן, שם מוצבים 300 חיילים גרמנים כחלק מהקואליציה בהובלת ארצות הברית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה.

כשנשאלה אם גרמניה צריכה בסיס אסטרטגי במזרח התיכון, היא השיבה: "קודם כל עלינו לסיים את המשימה הזו בהצלחה. אני לא שוללת את הרעיון, אגיד זאת כך". ביום רביעי קראו שרת ההגנה ובכירים גרמנים אחרים לנקוט מאמצים קונקרטיים למניעת שימוש בנשק כימי בסוריה. הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה כי גרמניה לא תוכל לעצום את עיניה אם תקיפות כאלו אכן יתרחשו שוב.

לקריאה נוספת בנושא
ברקע ההפצצות באידליב: רוסיה מכחישה כי מתוכננת מתקפה נרחבת
ארגון סורי: מלחמת האזרחים במדינה גבתה יותר מ-360 אלף קורבנות

שרת ההגנה של גרמניה בסיור בבסיס צבאי, אוגוסט 2018. רויטרס
שרת ההגנה פון דר לין מבקרת כוחות בבסיס בגרמניה, בחודש שעבר/רויטרס

ברלין אמרה כי היא מקיימת שיחות עם וושינגטון ועם בעלות ברית אחרות לגבי השתתפות בפעולה צבאית אם משטרו של בשאר אסד יתקוף בנשק כימי באידליב, מעוז המורדים הגדול האחרון בסוריה. ארצות הברית הבטיחה לפעול שוב במקרה כזה, כפי שעשתה פעמיים בשנה וחצי האחרונה.

האפשרות לפעולה צבאית שכזו מפלגת את הקואליציה הגרמנית. הסוציאל-דמוקרטים דחו אותה על הסף, אלא אם היא תאושר על ידי האו"ם. סוגיית הפעלת כוח צבאי נותרה רגישה במדינה לאור עברה הנאצי, אולם היא נתונה ללחץ מצד ארצות הברית להגדיל את הוצאותיה הצבאיות ולקחת תפקיד פעיל יותר בנאט"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully