וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושיות, הסוף: פולקסווגן תפסיק לייצר את המכוניות בשנה הבאה

החברה תפסיק לייצר את המכונית הייחודית, שהחלה את דרכה בגרמניה הנאצית והפכה לתופעה עולמית, בשל התמקדות במכוניות חשמליות כלי רכב משפחתיים. "האובדן יעורר רגשות רבים בקרב מעריצים מסורים רבים של החיפושית"

מכוניות מסוג חיפושית תוצרת פולקסווגן 2017. AP
סוף הדרך. חיפושיות/AP

פולקסווגן תפסיק לייצר את מכוניות ה"חיפושית" בשנת 2019, ובכך היא מסמנת את סוף הכביש עבור אחת המכוניות האהבות בעולם. החברה הגרמנית תציג שני דגמים של מהדורה מיוחדת לפני שתפסיק לייצר את כל החיפושיות בחודש יולי הבא.

היינריך וובקן, יו"ר פולקסווגן אמריקה, אמר כי החברה שמה בצד את החיפשית, שידועה הבצורתה המעוקלת וייחודית ובפנסים העגולים, על מנת להתמקד בייצור מכוניות חשמליות וכלי רכב גדולים למשפחה. וובקן לא שלה כי קיימת אפשרות שהחיפושית תשוב בעתיד, אך אמר שאין להם תכניות כאלו בשלב זה. "האובדן של החיפושית לאחר שלושה דורות, כמעט שבעים שנה, יעורר רגשות רבים בקרב מעריצים מסורים רבים של החיפושית", אמר המנכ"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
סלפי קטלני בשדה הקרב: האם ישראל השמידה את "הבית של סולימאני"?
המשבר בבריטניה מעמיק: "50 מחברי מפלגתה של מיי דנו בהדחתה"

תערוכת מכוניות מסוג חיפושית והופעה של להקת קאברים של הביטלס בתל אפק. 19 בנובמבר 2016. יניב כהן, רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
חיפושיות ישנות/מערכת וואלה! NEWS, יניב כהן, רשות הטבע והגנים

החיפושית, שנודעה תחילה רק כ"פולקסווגן", פותחה לראשונה בשנות השלושים של המאה הקודמת על ידי פרדיננז פורשב. הפיתוח נתמך בידי אדולף היטלר, שבשנת 1937 פתח את החברה פולקסווגן, או בתרגום לעברית, "מכונית העם". לאחר מלחמת העולם השנייה, מדינות בעלות הברית שהביסו את גרמניה הנאצית במלחמה הפכו את פולקסווגן לעדיפות, על מנת להפיח רוח חיים בתעשיית כלי הרכב של גרמניה.

החיפושית עשתה את דרכיה הראשונית בארצות הברית כבר ב-1950, אך המכירות היו נמוכות, לרוב בשל הקשר למשטר הנאצי. בשנות ה-60, המכירות עלו והחיפושית הייתה סמל של דור ה"בייבי בום", שנולדו לאחר המלחמה. פולקסווגן הפסיקה את מכירת החיפושיות בארצות הברית בשנת 1979, אך המשיכה לייצר אותה למקסיקו ולאמריקה הלטינית.


באמצע שנות התשעים, בתקופה שבה נאבקה פולקסווגן להפיח מחדש את המכירות בארצות הברית, שונה העיצוב הישן, והתוצאה הייתה מכונית בצורת חצי סהר בשם "חיפושית חדשה", שהושקה בשנת 1998, שהייתה להיט בשנותיה המוקדמות. לאחרונה, מכירות החיפושית בארצות הברית ירדו, יחד עם ירידת מכירות של מכוניות קטנות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully