וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בדק את השטח: רוסיה בודקת את מוכנותה למלחמה בתרגיל הענק

13.9.2018 / 10:54

נשיא רוסיה ביקר חיילים המשתתפים ב"ווסטוק 2018", הגדול ביותר מאז קריסת ברית המועצות. הוא אמר כי ארצו שוחרת שלום, אך על כוחותיה להיות מצוידים במיטב כלי הנשק כדי להיות מוכנים להגן עליה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבטיח היום (חמישי) לחזק את הצבא ולחמש אותו בכלי נשק חדישים, במהלך סקירת התרגיל הצבאי הגדול שביותר שמקיימת רוסיה מאז קריסת ברית המועצות. התרגיל, "ווסטוק-2018", החל ביום שלישי במזרח סיביר, סמוך לגבול עם סין. משתתפים בו 300 אלף חיילים, כמו גם כוחות מצבא סין ומצבא מונגוליה.

"זאת הפעם הראשונה שבה הצבא והצי שלנו עורכים מבחן כה קשה ובהיקף כה גדול", אמר פוטין לקבוצת חיילים. הוא אמר להם שרוסיה היא מדינה שוחרת שלום המוכנה לשתף פעולה עם כל המדינות המעוניינות בשותפות, אך הוסיף כי על חובתם להיות מוכנים להגן על ארצם ועל בעלות בריתה. "לכן אנחנו הולכים לחזק את הכוחות המזוינים שלנו, לספק אותם בכלי נשק ובציוד מהדור האחרון ולפתוח שותפויות צבאיות בינלאומיות".

התרגיל, שהיום נכנס לשלב המבצעי שלו, יימשך עד יום שני. הוא מתקיים בצל המתיחות הגבוהה בין רוסיה לנאט"ו, שנמצאת בשפל הגדול ביותר מאז תום המלחמה הקרה. לצד מאות אלפי החיילים, בתמרונים משתתפים גם כאלף כלי טיס, שני ציים, ו-36 אלף טנקים וכלי רכב משוריינים אחרים.

לקריאה נוספת בנושא
300 אלף חיילים ואלף מטוסים: התרגיל הענק של רוסיה יצא לדרך

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במהלך תרגיל 
"ווסטוק" שנפתח בסיביר 13 בספטמבר 2018. רויטרס
פוטין סוקר את הכוחות במהלך התרגיל, היום/רויטרס
תרגיל "וסטוק 2018" - הנערך במרכז ובמז' רוסיה 13 בספטמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
כוחות צנחנים בתרגיל/מערכת וואלה! NEWS
מסוקי קרב בתרגיל צבא רוסיה בסיביר, 11 בספטמבר 2018. AP
מסוקי קרב בתרגיל, שלישי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully