וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפיץ יחידות מיוחדות ומטוסים: ערעור על העונש הקל למביים חטיפה

12.9.2018 / 11:52

פרקליטות מחוז ירושלים ערערה על עונשם של ניב אסרף וחברו ערן נגאוקר שהורשעו בעבירה של מסירת ידיעה כוזבת וקבלת דבר בתחבולה. השניים בדו את חטיפתו של אסרף לפני שלוש שנים ליד חברון והקפיצו כוחות רבים שחיפשו אחרי אסרף, עליו נגזרו שישה חודשי עבודות שירות בלבד

צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ניר חן

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר הודעת ערעור על עונשם של ניב אסרף וערן נגאוקר שהורשעו בעבירה של מסירת ידיעה כוזבת וקבלת דבר בתחבולה. שישה חודשי עבודות שירות נגזרו על ניב אסרף שביים את חטיפתו לפני כשלוש שנים. על אסרף נגזר גם קנס של 5,000 שקלים. חברו ערן נגאוקר שסייע לו יבצע שלושה חודשי עבודות שירות.

אסרף התכוון שחטיפתו המבוימת תפורסם ותגיע לאנשים להם הוא חייב כספים, והוא שכנע את נגאוקר להצטרף אליו לנסיעה למערת המכפלה בטענה שהוא רוצה להתפלל ולתת צדקה. ב-2 באפריל 2015, אסף אסרף את נגאוקר והשניים נסעו לכיוון קריית ארבע. בדרך הם עצרו ואסרף סיפר כי הוא מתכוון להיעלם בשל פרידה מחברתו ובניסיון לגרום לה לדאוג לו. נגאוקר ניסה להניא אותו מהמהלך, אולם לא הצליח, ולבסוף הסכים לסייע לו.

ניב אסרף וערן נגאוקר בבית משפט השלום בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
נגאוקר ואסרף בבית המשפט לאחר גזר הדין, לפני כחודשיים/מערכת וואלה! NEWS

השניים החליטו כי אסרף יסתתר בקרית ארבע בעוד חברו יגיד שהוא נעלם בכפר פלסטיני. בהתאם לכך, ירד אסרף מהרכב והלך להסתתר ונגאוקר יצא מקריית ארבע, עצר במקום שבו החליטו והוציא אוויר מגלגלי רכבו, ולאחר מכן, חזר לכיוון קריית ארבע. שם, הוא נתקל בניידת משטרה וסיפר לשוטר דיווח כוזב על כל כך שחברו צעד לכיוון כפר פלסטיני ולא שב משם. השוטר הורה לנגאוקר להתקשר למוקד 100 והוא חזר וסיפר את אותו הסיפור.

בהודעת הערעור נכתב כי "בית המשפט קיבל את טיעון המערערת לפיו מעשיהם הם ייחודיים ובעלי משנה חומרה, וזאת לנוכח הניצול של שניים מהמאפיינים הבולטים של החברה בישראל.

עוד נטען בהודעת הערעור כי "מדובר באירוע בקנה מידה משמעותי ביותר; אירוע אשר עירב כוחות צבא, וכוחות ביטחון נוספים והביא לנקיטה בפעולות צבאיות בפועל, תוך שימוש במשאבים יוצאי דופן לרבות כלי טיס, אמצעי תצפית, סיירות ויחידות מיוחדות בהיקף נרחב בהיקפים נרחבים ומתוך כוונה מודעת מראש להביא לפרסום הדברים בכל כלי התקשורת, ומכאן חומרתם הרבה של המעשיים ואופיים הייחודי וחסר התקדים".

עוד באותו נושא

אחרי שהקפיץ מדינה שלמה: עבודות שירות לצעיר שביים את חטיפתו

לכתבה המלאה
חיפוש אחר צעיר שנעדר, מרץ 2015. אתר פלסטיני "חדשות עזה",
חיפושים אחר אסרף באזור חברון, אפריל 2015/אתר פלסטיני "חדשות עזה"
  • עוד באותו נושא:
  • ניב אסרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully