וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 שנות מאסר למחבל שדקר שוטרים: "ביקש לנקום את מות בן דודו"

12.9.2018 / 9:18

בית המשפט גזר עונש חמור על איימן כורד בן ה-21 שדקר שוטרת ושוטר, ופצע אותם באורח קשה מאוד ובינוני בפיגוע ליד שער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים. המחבל כתב צוואה ובה סיפר על רצונו "למות מות קדושים"

צילום: דוברות המשטרה

35 שנות מאסר נגזרו בשבוע שעבר על איימן כורד, בן 20 מכפר עקב, שדקר בשנה שעברה שני שוטרים בשער הפרחים בירושלים ופצע אחת מהם, בת 39, באורח קשה מאוד. כורד הורשע בשתי עבירות של ניסיון רצח. המחבל התנפל מאחור על שוטרת ושוטר, שעשו את דרכם לתחנת משטרת "של" הסמוכה, ודקר אותם בצוואר. כתוצאה מהדקירות נפצעה השוטרת באורח אנוש בצוואר ובעמוד השדרה ונגרמה לה נכות קשה ומשמעותית של שיתוק מהצוואר ומטה. השוטר נפצע בצווארו באורח בינוני.

לפי כתב האישום, כורד החליט להוציא לפועל את הפיגוע לאחר מותו של בן דודו באירוע ירי בחברון. הצוואות נכתבו בטלפון של כורד בשנים 2016-2015. "תסלחו לי ואל תבכו. תדעו היטב שאני לא עוזב אתכם בגלל כעס ממכם, מות הקדושים קרא לי לאחר שאני איחלתי לעצמי", כתב. "אמי תסלחי לי, תאמינו באלוהים ותקברו אותי בבית קברות השהידים ליד אחי רמזי".

זירת פיגוע דקירה בשער הפרחים, ירושלים. ספטמבר 2016. דוד מיכאל כהן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בירושלים, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, דוד מיכאל כהן/TPS

"עונשו של הנאש בגין שתי עבירות של ניסיון לרצח, והעבירה הנלוות של נשיאת סכין, הנו אכן חמור ויוצא דופן, אך הוא מתחייב לנוכח הנסיבות החמורות ויוצאות הדופן של המעשה
ותוצאותו הקשות", כתבו השופטים בהחלטתם ופסקו פיצויים של כרבע מיליון שקלים שישולמו לשוטרת שנפצעה.

ביום הפיגוע, נטל הנאשם סכין מטבח מביתו ויצא במונית לכוון ירושלים, הגיע לאזור שער שכם בשעה 07:15 בערך ושמע במשך רבע שעה פסוקי קוראן באוזניות, בעודו יושב על ספסל ומחפש שוטר או חייל לדקור. במקביל, כתב הנאשם לאביו הודעת פרידה בפייסבוק.

כשהבחין בשני השוטרים, התקרב אליהם התנפל על השוטר מאחור ודקר אותו בגבו העליון ובצווארו בחוזקה כמה פעמים. מיד לאחר מכן, הפיל את השוטרת על הרצפה ודקר אותה בצווארה מספר רב של פעמים. לאחר שנשברה הסכין, הצליח השוטר הפצוע לירות במחבל כמה כדורים

עוד באותו נושא

"אימא, תשמחי במותי": ההודעות שהותיר להוריו המחבל שדקר שוטרים בי-ם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל, איימן כורד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully