וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה כימית? גורמים בארה"ב: אסד אישר שימוש בגז כלור באידליב

לא ברור אם אסד נתן לצבאו אישור לעשות גם שימוש בגז העצבים סארין, שיש לו השלכות קטלניות בהרבה משל כלור. הגורמים סיפרו ל-"וול סטריס ג'ורנל" כי ייתכן שממשל טראמפ יתקוף את בתגובה, אך ייתכן שבמקום תקיפות צבאיות, יוטלו סנקציות כלליות

הפצצה אווירית של אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים באידליב שבסוריה ב-29 באוגוסט 2018. AP
תקיפות באידליב, אוגוסט/AP

נשיא סוריה בשאר אסד אישר את השימוש בגז כלור בתקיפה נגד מעוז המורדים האחרון במחוז הצפון-מערבי אידליב, אמרו גורמים רשמיים בארצות הברית ל-"וול סטריט ג'ורנל", וציינו כי ייתכן שממשל טראמפ יתקוף את אסד בתגובה.

בדיונים אחרונים על סוריה, גורמים שבקיאים בנושא אמרו שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים לערוך תקיפה מאסיבית נגד אסד אם הוא יבצע טבח באידליב, המחוז הצפון מערבי שהפך למקלט האחרון עבור יותר משלושה מיליון בני אדם וכ-70 אלף לוחמי אופוזיציה שהמשטר מחשיב כפעילי טרור.

במשרד ההגנה האמריקני בודקים אופציות צבאיות, אך טראמפ טרם החליט מה יעורר תגובה צבאית מצדם, או האם וושינגטון תפגע בכוחות צבאיים רוסיים או איראניים שמסייעים לאסד בסוריה, אמרו הגורמים האמריקניים. ייתכן כי במקום תקיפןת צבאיות, האמריקנים יבחרו להגיב באמצעים כגון סנקציות כלכליות נגד בכירים סורים. "לא אמרנו עדיין שארצות הברית תשתמש בצבא בתגובה להתקפות", אמר בכיר בממשלת טראמפ. "יש לנו כלים מדיניים לשימושינו, יש לנו גם כלים כלכליים. יש כמה דרכים שונות בהן ניתן להגיב אם אסד יעשה את הצעד המסוכן וחסר האחריות הזה".


עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הפסגה: רוסיה כותשת מהאוויר את מעוז המורדים באידליב

צוותי הצלה מחלצים נפגעים מהריסות לאחר תקיפות אוויריות במחוז אידליב, סוריה, 8 באוגוסט 2018. אתר רשמי
המשטר הטיל חביות נפץ. צוותי חילוץ בהריסות בעיירה באידליב, היום/אתר רשמי

מאמצים בינלאומיים למנוע את ההתקפה לא הצליחו להניא את סוריה, רוסיה ואיראן, המנסים להנחית מכה קשה על המורדים שנראים כאילו הם על סף תבוסה לאחר שניסו במשך שבע שנים לפרוק את אסד מכוחותיו. רוסיה וסוריה הגבירו את תקיפותיהם, בזמן שאלפי אזרחים כבר פונו לאזורים בסוריה הנמצאים תחת שליטת הנשיא אסד.

חששות מפני טבח בסוריה הועלו בידי גורמי מודיעין בארצות הברית, המצבעים על כך שאסד אישר לצבאו לעשות שימוש צבאי בגז כלור, אמר גורם אמריקני. לא ברור האם אסד נתן לצבאו אישור לעשות גם שימוש בגז העצבים סארין, שיש לו השלכות קטלניות בהרבה משל כלור, שאסד עשה בו שימוש כמה פעמים בעבר. גז כלור אינו קטלני כמו סארין והוא לא חומר אסור אלא אם עושים בו שימוש צבאי. גם היקף הנפגעים מכלור בדרך כלל לא גבוה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully