וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפילה הגדולה בעולם": רבבות חסידים נסעו לאומן לכבוד ראש השנה

9.9.2018 / 11:30

על פי ההערכות, כ-40 אלף בני אדם הגיעו לחגיגות ראש השנה לצד קברו של רבי נחמן מברסלב, ששיאן היא תפילת "התיקון הכללי" - אליה הצטרפו מכל העולם מתפללים באמצעות שידורי וידאו ורדיו. צפו בשידור החי

עריכה: שניר דבוש

גם בראש השנה הנוכחי צפויים עשרות-אלפים מחסידי ברסלב לבלות את החג סמוך לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. הרכבת האווירית לעיירה הקטנה החלה לפני כשבוע: עשרות מטוסים מלאים במאמינים, רובם מישראל, המריאו לקייב שבאוקראינה ומשם המשיכו באוטובוסים או בכלי רכב פרטיים - נסיעה האורכת כשלוש שעות - לקברו של רבי נחמן.

עוד בוואלה! NEWS:
כשהנתניהו הבא יהיה ראש ממשלה: כך תיראה ישראל ב-2028
המפכ"ל: לא מייצרים רכילות על קצינים; ניצב הלוי: פוגעים בי ומשפחתי
היערכות המשטרה ומפת הפקקים המלאה: ערב ראש השנה תשע"ט

חסידי ברסלב באומן. AP
חסידי ברסלב באומן/AP

ההערכה היא שהשנה יגיעו למקום למעלה מ-40 אלף איש. החסידים משאירים בביתם את האישה והילדים שיבלו את שני ימי החג - והימים שלפני ואחרי - בלעדיהם. ולא רק הם: בשנים האחרונות הפכה הנסיעה לאומן פופולרית גם בקרב מאמינים שאינם ברסלברים או חסידים בכלל, ואפילו בקרב חילונים. רבים מהחוזרים מספרים על חוויה רוחנית עמוקה ומטלטלת.

שיאה של הנסיעה עבור הנוסעים היא תפילת "התיקון הכללי" שנפתחה היום (ראשון) בצהריים. מדובר בתפילה שחיבר רבי נחמן, מגדולי ומחשובי המקובלים והחסידים ואחת הדמויות המשפיעות והמעצבות ביותר את פניה של היהדות. בתפילה צפויים להשתתף למעלה מ-30 אלף בני אדם, והיא מתקיימת במרכז רחוב פושקינא הממוקם סמוך לקברו, ואליה יצטרפו מכל רחבי-העולם אלפים נוספים באמצעות שידורי וידאו, שידורים חיים בתחנות הרדיו החרדיות ובקווי טלפונים מיוחדים. בחסידות ברסלב מציינים תפילה זו כ"תפילה הגדולה בעולם". אתר וואלה! NEWS יעביר את השידור החי מאומן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חסידי ברסלב באומן. AP
תפילת "התיקון הכללי" - שיאה של הנסיעה/AP

"התיקון הכללי" הוא אחד מגילוייו הגדולים של רבי נחמן. מדובר בעשרה מזמורי תהילים (ט"ז, ל"ב, מ"א, מ"ב, נ"ט, ע"ז, צ´, ק"ה, קל"ז, ק"נ), שכשהם נאמרים מייחסים להם "כוח גדול בתיקון הנפש". לפי תורתו של רבי נחמן, כשמזמורי התהילים נאמרים יחד "הם תיקון גמור ומעיל מאוד". עיקר עניינו של התיקון הוא תיקון מיוחד לפגם הברית, הכולל פגמים כהוצאת זרע לבטלה, קרי לילה וכן מחשבות, דיבורים או מעשים הקשורים לניאוף. איסור זה של הרהורי עבירה, העלולים לגרום לקרי לילה, נחשב על ידי רוב הראשונים‏ כאיסור מהתורה ועל דעת פוסקים רבים‏,‏ לרבות דברי הזוהר, יש לראות בכך עבירה שאין עליה כפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully