וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: נתניהו צפוי להשתתף לצד טראמפ בישיבת מועצת הביטחון על איראן

8.9.2018 / 20:40

נשיא ארה"ב יוביל את הדיון במועצת הביטחון של האו"ם בשולי העצרת הכללית בסוף החודש, שיתמקד בגינויה של איראן. גורמים מדיניים מסרו לוואלה! NEWS כי ראש הממשלה מעונין לקחת חלק פעיל בדיון, ובישראל מקיימים דיונים כדי לאפשר לנתניהו לשאת דברים

עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעונין להשתתף בישיבה המיוחדת של מועצת הביטחון על איראן שיוביל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בשולי העצרת הכללית של האו"ם - כך אמרו לוואלה! NEWS גורמים מדיניים. ארצות הברית יושבת החודש בנשיאות מועצת הביטחון וטראמפ צפוי לנהל את הישיבה, שתתמקד בדרישת ארצות הברית להחריף את הלחץ על איראן ולגנות בחריפות את תוקפנותה האזורית, ובהשלכות פרישת הממשל מהסכם הגרעין שנחתם ב2015.

לדברי גורמים מדיניים, מתנהלים מגעים מתקדמים כדי שראש הממשלה נתניהו ישתתף בדיון ואף יישא דברים. בעוד נתניהו וישראל משבחים את המדיניות התקיפה של ממשל טראמפ נגד איראן ותומכים בפרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין - רוסיה, סין ואירופה פועלות כדי לשמרו, והדיון צפוי להוות במה עבור נתניהו וטראמפ לשכנוע העולם להצטרף ללחץ.

ביבי נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם 19.9.17. רויטרס
נתניהו בנאום העצרת הכללית של האו"ם, בשנה שעברה/רויטרס

ישיבת מועצת הביטחון בנושא איראן מתוכננת להתקיים ב-26 לספטמבר, יממה לאחר נאומו של טראמפ בפתיחת העצרת. נתניהו, שינאם יממה אחרי הדיון שטראמפ ינהל במועצת הביטחון, צפוי לפספס את נאומו של טראמפ ולנחות בניו יורק רק אחרי יום הנאומים הראשון של העצרת, שבו עתיד לנאום גם הנשיא האיראני חסן רוחאני. כמדי שנה, איראן צפויה לתפוס מקום מרכזי בנאומו של נתניהו, בנוסף לדברים שיישא בישיבת מועצת הביטחון. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה השבוע כי הישיבה במועצת הביטחון תתמקד "בהפרות החוק הבינלאומי של איראן ובחוסר היציבות שאיראן זורעת בכל רחבי המזרח התיכון". הייל התייחסה, בין היתר, לתוכניות הטילים הבליסטיים של איראן ואספקת נשק ותמיכה בסכסוכים ברחבי האזור וקבוצות טרור.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר השבוע בתדרוך לוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית כי בעצרת האו"ם הקרובה הזרקור יופנה כלפי התוקפנות האיראנית.
"מדינות נוספות בעולם צפויות להגביר הילוך ולהפעיל לחצים גדולים נגד איראן שמפרה באופן שיטתי את החלטות מועצת הביטחון. בעצרת הכללית שתיפתח בשבועות הבאים, הזרקור יופנה כלפי המדיניות התוקפנית האירנאית ולכך יהיו השלכות משמעותיות בזירה המדינית".

עוד באותו נושא

מכה נוספת לפלסטינים: ארה"ב קיצצה בסיוע לבתי החולים במזרח י-ם

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ במהלך נאומו על הסכם הגרעין, בבית הלבן 8 במאי 2018. רויטרס
טראמפ בהכרזה על פרישתו מהסכם הגרעין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully