וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנהג הדורס ימשיך בחייו - ואילון יישאר לנצח בבית העלמין"

7.9.2018 / 13:28

בדיון על הארכת מעצרו של הנהג שנאשם בדריסתו למוות את אילון שלו-אמסלם, החליט בית המשפט להחמיר את תנאי מעצרו. הנאשם לא יורשה לצאת לתפילות כפי שביקש. אביו של הנער: "מסר ברור - רוצחים שיכורים לא יתהלכו בינינו"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (שישי) את בקשת הפרקליטות להחמרת תנאי המעצר של אלי בר זכאי, שנאשם בדריסתו למוות של הנער אילון שלו-אמסלם במהלך חודש יולי ובפציעת חברו דניאל חכימי.

על בר זכאי הוטל מעצר בית מוחלט והוא לא יורשה לצאת לתפילות כפי שביקש. השופט הדגיש את חומרת המעשים כולל שיבוש הליכי חקירה וקבע על הנאשם שלילת רשיון עד תום ההליכים ואיסור יציאה מהארץ. השופט גם הביע תמיהה על שחרורו מלכתחילה וטען שעשו עימו חסד.

קובי אמסלם, אביו של אילון, אמר כי ההחלטה "משדרת מסר ברור שרוצחים שיכורים על הכביש לא יתהלכו בקרבנו גם אם טרם הסתיים משפטם. ידע כל רוצח פוטנציאלי שחייו לא ישובו עוד להיות כפי שהיו, כשם שחיי קורבנותיו נגדעו באיבם".

אלי בר זכאי הובא לדיון בתנאי מעצרו; הפרקליטות: "נהג שיכור ובצורה פראית". ניב אהרונסון
בר זכאי בדיון הקודם בבית המשפט/ניב אהרונסון

"נהג שיכור שעולה על ההגה גורם לאסונות טרגיים", אמרה אימו של חכימי בבית המשפט. "דניאל, בגיל כזה צעיר, לאחר שעשה כל מה שהכללים חייבו, לא צריך היה לחוות פציעה קשה, אובדן של חבר קרוב כאח ולבלות בבית עלמין בחופשת הקיץ, והכל בגלל נהג שכור שלא עניין אותו מה למה המעשים הנפשעים שלו יובילו", הוסיפה האם.

"כל אדם שעולה על הכביש חייב לראות למולו את משתמשי הדרך התמימים והמשפחות שלהם", המשיכה אימו של דניאל. "אנחנו מקווים שבית המשפט יעניש בחומרה את הנהג הפושע שפגע בנו ובמשפחתו של אילון, וכך יימנע האסון הבא. אין הצדקה שפושעים כאלה ימשיכו בחייהם כרגיל במהלך המשפט. כואב ומכעיס לראות אותו מגיע חופשי ומצוחצח, כאילו האסון שקרה לנו לא נוגע אליו".

עוד באותו נושא

"פירקתי בקבוק וודקה": דורס הנער אילון שלו אמסלם בת"א הואשם בהריגה

לכתבה המלאה
אילון שלו אמסלם. באדיבות המצולמים
אילון שלו אמסלם/באדיבות המצולמים

האב ביקש לדבר במהלך הדיון באופן חריג ואמר לשופט: "אני לא אתאר את הכאב והסבל שעובר עלינו מאז המוות של אילון, אבל מה שמתבקש כאן היום זה לא לאפשר לנהג הרוצח, הנאשם, להתהלך כאילו כלום ולהמשיך בשגרת חייו בעוד אילון יימצא לנצח בקרית שאול. הפער בין מי שנדרס על ידו למוות זה דבר שהדעת והנפש האנושית לא יכולה להכיל".

סניגורו של בר זכאי, עו"ד אורי קינן מסר: "בשלב זה הדיון מתנהל רק בעניין תנאי השחרור. כל ההליך בנוגע למשפט עצמו נדחה לקראת סוף אוקטובר ואנו נערכים בהתאם".

(עדכון ראשון: 13:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully