וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התאים הרדומים התעוררו": בממשל טראמפ מחפשים את כותב מאמר "ההתנגדות"

בוושינגטון פוסט דווח כי מקורבי הנשיא מתקשים לאתר את מי שפרסם את הטור האנונימי בניו יורק טיימס, שבו טען כי בכירי הממשל מנסים לבלום את המדיניות ההרסנית של טראמפ. "זה כמו בסרטי אימה, כשכולם מבינים שהשיחה מגיעה מתוך הבית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בממשל טראמפ מנהלים בדיקות קדחתניות כדי לגלות מי אחראי לכתיבת מאמר הדעה ב"ניו יורק טיימס", שהגדיר את עצמו חלק מ"ההתנגדות החשאית" לנשיא בתוך הבית הלבן. לפי ה"וושינגטון פוסט", גילוי הדעת החסר תקדים בהיסטוריה האמריקנית מזין את הפרנויה שחש טראמפ כלפי סביבתו.

המאמר פורסם יממה בלבד אחרי קטעים מספרו של העיתונאי הוותיק בוב וודוורד, והוא חיזק את התזה העולה בו - בכירים בממשל רואים בחלק מצעדיו של טראמפ סכנה ופועלים כדי להצר את צעדיו.

שני גורמים המעורים בשיחות אמרו לוושינגטון פוסט כי טראמפ התפרץ כמו "הר געש" בעקבות המאמר בניו יורק טיימס. הנשיא, לדבריהם, רואה בכך צעד בוגדני ואמר למקורביו כי הוא חושד שאותו כותב אנונימי עובד בסוגיות הקשורות לביטחון הלאומי או במשרד המשפטים.

לקריאה נוספת
בכיר בבית הלבן בטור אנונימי: "אני חלק מההתנגדות לטראמפ בתוך הממשל"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 28 באוגוסט 2018. רויטרס
מתקשה לסמוך על סביבתו הקרובה. טראמפ/רויטרס

הטור, שבו נכתב בין היתר כי בכירים בבית הלבן שקלו אף להשתמש בסעיף 25 בחוקה המאפשר להדיח נשיא אם מרבית חברי הקבינט קובעים שהוא אינו כשיר לתפקיד, זעזע את הבית הלבן והוביל למשחק ניחושים. הם מנסים לפענח את הזהות של הכותב המסתורי, או לפחות לאיזה אגף הוא משתייך, על בסיס השפה שבה השתמש.

"הבעיה מבחינת הנשיא היא שאלו יכולים להיות כל כך הרבה אנשים", אמר גורם בכיר, ששמר על עילום שם כדי לשוחח על הסערה בצורה גלויה. "אי אפשר לצמצם את זה לאדם אחד. כולם מנסים, אבל זה בלתי-אפשרי". עוד דווח בוושינגטון פוסט כי בין יועציו ומקורביו החיצוניים של טראמפ עולה הביטוי "התאים הרדומים התעוררו" מאז פרסום המאמר.

לפי בכיר לשעבר בבית הלבן, שנמצא בקשר קרוב לעמיתיו בעבר, "זה כמו בסרטי אימה, כשכולם מבינים שהשיחה מגיעה מתוך הבית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא ארה"ב טראמפ נראה בטלוויזיה בווסט ווינג בבית הלבן, מאי 2017. GettyImages
"אלו יכולים להיות כל כך הרבה אנשים". הבית הלבן/GettyImages

טראמפ היה הראשון להגיב בשם הממשל והוא השתלח בניו יורק טיימס על כך שהחליטו לפרסם את הטור האנונימי.

"יום אחד כשכבר לא אהיה נשיא, הניו יורק טיימס לצד כל אותם גופי תקשורת מזויפים ייסגרו את העסקים כיוון שלא יהיה להם יותר על מה לדווח - אף אחד עוד לא הצליח להגיע להישגים שהממשל הזה הגיע אליהם. הם לא אוהבים את דונלד טראמפ ואני לא אוהב אותם", אמר במהלך מפגש עם שריפים בבית הלבן.

עוד הוסיף טראמפ כי "כשניצחתי בבחירות הניו יורק טיימס היו חייבים התנצלות למנויים שלהם על הדרך המוטה בה הם סיקרו את הבחירות, ולכן הם שלחו מכתב התנצלות תקדימי על אותו סיקור מוטה".

בציוץ נפרד, הוא לא השאיר מקום על מה דעתו לגבי מי שכתב את המאמר.

"בגידה?".

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס הגיבה היום לחיפושים וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "האובססיביות של התקשורת במציאת זהותו של הפחדן מכתימה באופן פזיז את השם הטוב של אלפי אמריקנים טובים המשרתים בגאווה את המדינה ועובדים עבור הנשיא טראמפ". הדוברת הוסיפה כי "אם אתם רוצים לדעת מי הוא הפחדן הזה, התקשרו למדור הדעות המתמוטט של ה'ניו יורק טיימס' ושאלו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully