וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת הפכה משותקת מקריסת עץ: "הבטחתי לילדים שהיא תחזור הביתה"

6.9.2018 / 0:02

איילת ארז צעדה עם ילדיה בפארק הירקון בתל אביב כשענף מעץ אקליפטוס נחת עליה וגרם לפציעתה באורח קשה. ארבעה חודשים אחר כך היא עדיין משותקת, ובעלה טל זועם על מנהלי הפארק: "ניתן היה למנוע את התאונה"

עריכת וידאו: ניר חן

שבוע לאחר שטל ארז, תושב תל אביב, פרסם פוסט בפייסבוק בו תיאר איך ענף אקליפטוס התרסק על אשתו איילת ופצע אותה באורח קשה בזמן שפסעה בשבילי פארק הירקון עם ילדיה, הוא מספר היום (רביעי) לוואלה! NEWS כיצד הסתבכו חיי משפחתו לפני ארבעה חודשים, וגם מביע זעם על מנהלי הפארק. "קריסת הענף היא לא מכת ברק. היא יכולה הייתה להימנע בטיפול נכון באקליפטוס", אומר היום ארז על האירוע הקשה.

"המציאות שלנו השתנתה כבר מספר פעמים", מספר ארז, "בהתחלה היא הייתה חודשיים באיכילוב בחמש מחלקות שונות. בטיפול נמרץ כשהיא בסכנת חיים, ואחר-כך עברה סדרה של ניתוחים כי התפתח בגופה זיהום. אחרי זה נדרשנו להסתגל לשיקום, בזמן הארוך ביותר שאיילת לא בבית. היא כבר ארבעה חודשים וחצי לא בבית. בשלב הראשון הבית שלנו היה תחנת רכבת, ולכן המשימה הייתה להחזיר את הבית למצב של שגרה, כמה שאפשר בשביל הילדים".

איילת לאחר הפציעה בבית החולים. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
כבר ארבעה וחצי חודשים לא בבית. איילת בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי

"הילדים, בת שמונה ובן חמש, היו ליד איילת כשהיא נפגעה", הוא מספר. "היא הצילה את החיים שלהם לפני שהיא נפגעה". על ההחלטה לפרסם את הפוסט בפייסבוק סיפר כי "הייתי צריך סיוע בממדים טכניים. בחיים לא האמנתי שזה יגיע לממדים האלה, אני לא איזה אושיית רשת. היה לי חשוב לשמוע אנשים שהיו שם, וגם כאלה שחוו מקרים דומים. מי מאמין שאתה הולך במרחב בטוח שנקרא פארק, ומשום מקום נוחת עליך כזה דבר".

לדברי ארז, לאחר המקרה הקשה בו נפגעה רעייתו, הוא החל להתעניין האם אירעו בעבר תאונות בהן קרסו אקליפטוסים. "אקליפטוסים הרגו אנשים, אלה עצים בעייתיים. אי אפשר לדעת מה המצב שלהם עד שהם קורסים". לדברי ארז, הוא שמע שלאחר המקרה מיהרו בגני יהושע לטפל בעצים נוספים בפארק אך טוען כי "מדובר בחוכמה שלאחר מעשה".

עוד באותו נושא

דב התמוטט ומת אחרי ויכוח בדרך לברידג'; הצעיר חשוד בהריגה

לכתבה המלאה
אקליפטוס בירקון, תל אביב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
עצים בעייתיים. אקליפטוס בגני יהושע/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי

איילת לא זוכרת כלום מרגע הפגיעה, מספר ארז. "יש לה חור בזיכרון. היא זוכרת שהיא הורידה את התינוקת, שאז הייתה בת חצי שנה, מהמנשא לעגלה, אבל לא זוכרת שצעדה עם הילדים ונפגעה".

ארז משחזר את השיחה בה בישר לילדיו על הפגיעה של אמם. "לקחתי אותם לחדר וסיפרתי על המצב, שאמא חטפה מכה חזקה, שברה הרבה עצמות, ושייקח זמן עד שהיא תחזור הביתה אבל שנקבל חיינו חזרה. הדבר הנכון שעשינו שלכולנו היה ברור שלא נכנס לסטטוס של טרגדיה. צריך לדאוג להתקדמות של איילת, ולהבטיח שתחזור אלינו הביתה במצב כמה שיותר טוב", מספר ארז, כשהוא מודה לאנשים שהציעו לסייע לו לאורך התקופה.

הפוסט שפרסם ארז זכה לאלפי שיתופים. לאורכו שוזר ארז פרטים מהאירוע הקשה שעבר על אשתו, חצי שנה לאחר שילדה את ילדם השלישי. "יומיים אחרי שחגגה יום הולדת, דקות ספורות לאחר שהורידה את התינוקת מהמנשא שעל גופה אל העגלה וביקשה מאחותה להתקדם איתה הביתה, היא שמעה רעש פיצוח חזק".

איילת לפני הפציעה. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
חגגה יום הולדת יומיים לפני. איילת לפני הפציעה/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי

"באינסטינקט ששמור לאנשים מופלאים כמוה, היא דחפה את הילדים לרוץ והם אכן רצו. וגם היא. אבל לא מספיק מהר. ענף אדיר ממדים של אקליפטוס ענק נחת עליה", כתב בפוסט.

בפוסט פנה בבקשה שינסו לעזור לו להשיג תיעוד של רגע קריסת הענף ופציעתה הקשה של אשתו: "אם נכחתם בפארק כשהמקרה קרה - ראיתם ואתם יכולים לתאר, צילמתם תמונה או וידאו, אנא צרו קשר. כנ"ל אם אספתם הודעות של כל הגיזומים שבוצעו לאחר המקרה - גם בעץ ההוא, וגם באלה שגזמו באופן מפתיע כמה ימים אחרי".

עוד ביקש לדעת "אם מישהו פנה לעירייה או לגני יהושע והתלונן על נפילות ענפים. אם למישהו יש תמונות של העץ מלפני יום העצמאות, בו רואים את הענף מעל השביל - גם זה מאוד יעזור". ארז תיאר בפוסט גם את מצבה הבריאותי הרעוע של איילת. "החלק הקל היה 11 צלעות שבורות, חלקן בשני מקומות, שברים באגן, שבר בארובת העין, נקבים בריאות וקרעים בכבד ובטחול". נוסף על כך, תיאר ארז פגיעה קשה בעמוד השדרה של אשתו ואת סיכוייה האפסיים ללכת שוב.

מטיילים בפארק הירקון בתל אביב בחג סוכות, 21 בספטמבר 2013. דרור עינב
גני יהושע/דרור עינב

אם לא די במצב הקשה בו נמצאת רעייתו, פרט ארז את המציאות המורכבת שעוברת על משפחתו מאז פציעתה של איילת, " "בשכונת בבלי יש אב יחידני לשלושה שחי חיים של אקרובט, מג'נגל כדורים כשהוא הולך על חבל - בין הסעות, קניות, כביסות, ארגוני לו"ז, ביקורי מחלקה, עורכי דין וביטוח לאומי, חיפושי דירה וקייטנות, חיתולים ופורמולות, וזמן לאהוב את אלה שמסביב". ארז ביקש סיוע גם בטיפול עם ילדיו, דירה מתאימה, וכיסא גלגלים חשמלי שיסייע לאשתו.

עמיקם חרל"פ, עורך דינה של המשפחה, אמר כי "מבחינה משפטית קורה דבר מאוד פשוט, המקום מתוחזק על ידי עיריית תל אביב ועל ידי חברה שמטפלת בפארק הירקון, במסגרת עיריית תל אביב. המקום נטוע בעצי אקליפטוס, הם עצים מסוכנים, הם הובאו מאוסטרליה בשנות השמונים של המאה ה-19 שנועדו לייבוש ביצות כמו בהחולה. לעצים האלה יש כמה מגרעות, המגרעה הבעייתית שהם עצים אלימים, עצים שמשתלטים על הטבע כולל הרעלת הטבע".

"עיריית תל אביב הייתה צריכה לדעת שהכתובת על הקיר"

"איילת נמצאת היום במסגרת שיקומית בתל השומר, בה היא נמצאת בה כבר ארבעה חודשים, כשתסיים את הטיפול היא תשוחרר הביתה, ברגע שהמצב יהיה סופי, אנחנו נגיש תביעה משפטית לפיצויים נגד עיריית תל אביב וגם נגד החברה שמתחזקת את פארק הירקון", הצהיר עורך הדין. "עיריית תל אביב הייתה צריכה לדעת שהכתובת על הקיר, שיש עצי אקליפטוס זה טבעי וצפוי שתהיה קריסת ענפים. כשהעצים האלה קרובים לשביל ההליכה זה רק עניין של זמן שעץ ייפול".

"מדובר בחוסר אחריות", הוא זועם. "מי שעושה את האחזקה חייב לקחת בחשבון שהענפים עשויים לקרוס. צריך היה לגזום את הענפים, ושנית עיריית תל אביב הייתה צריכה להתקין שלטים. האדם הממוצע שמטייל שם עם עגלות, לא מודע שהעצים עשויים לפול עליהם. מהחוסר האחריות הזה עיריית תל אביב בעצם הרסה את החיים של אימא צעירה".

מחברת "גני יהושע" נמסר כי "אין אפשרות לכרות אקליפטוסים, שכן הם מוגנים על פי חוק". "מדובר במקרה נדיר שאנחנו מצרים עליו. גני יהושע נוטעת עצים ישראליים ומתחזקת אותם באופן מקצועי קרי בדיקות, חיסונים, גיזומים וכריתות כשאין ברירה, ומעסיקה מומחה שתפקידו טיפול בעצים, ותחזוקתם. נציין כי טרם קיבלנו פניה כלשהי בעניין המקרה ונגיב כשתגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully