וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחאת גמלאי המשטרה: נתניהו הורה לאוצר לקיים מו"מ

נתניה דחה את ההצבעה על הצעת ההחלטה בנוגע לשכר אנשי הקבע והורה על פתיחה במגעים בנושא. תחילה, ארדן קרא לשרים להצביע נגד ההחלטה, אך לאחר שנתניהו גילה כי לא התקיים כל משא ומתן עם גמלאי המשטרה החליט לדחות את ההצבעה ב-45 יום

צילום: לביא נאור, דוברת מחאת גימלאי כוחות הביטחון

בעקבות מחאת השוטרים הגמלאים והתנגדות השר לביטחון פנים, ראש הממשלה החליט היום (רביעי) לדחות את ההצבעה על הצעת המחליטים בדבר תוספות שכר לאנשי קבע, והורה לאוצר לפתוח במשא ומתן עם הגמלאים על פיצוי מתאים. השר גלעד ארדן פנה אתמול לכל שרי הממשלה וביקש מהם להצביע נגד ההחלטה, שהייתה אמורה להיות מאושרת היום בממשלה, ולאחר שנתניהו גילה בישיבה כי לא התקיים כל משא ומתן עם גמלאי המשטרה החליט לדחות את ההצבעה ב-45 יום.

"‏אני שמח מאד שהממשלה קיבלה את עמדתי והחליטה שינוהל מו"מ ב-45 ימים הבאים בין המשרד לביטחון פנים, המשטרה ושירות בתי הסוהר למשרד האוצר", אמר השר ארדן. "אסור לאפשר להפלות לרעה ולפגוע בשוטרים ובסוהרים שנמצאים בחזית המאבק בטרור והפשיעה".

"נמשיך לפעול" - נתניהו: "פועלים נגד הניסיונות לייצר נשק מדויק בכל הזירות, קרובות ורחוקות". לשכת העיתונות הממשלתית
דחה את הדיון בנושא. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

גיל רוטר, איש מז"פ לשעבר ומראשי מאבק גמלאי המשטרה, השובת כבר 65 יום מול ביתו של השר משה כחלון, מתוכם 30 יום בשביתת רעב, בירך על החלטת נתניהו בנושא. "לנהל משא ומתן זה כבר טוב וזו כבר התקדמות, ובוודאי אם זה רק ל-45 יום". אמר "עם זאת, נשקול את צעדינו. בעבר ראינו שכל ההחלטות נועדו למשוך זמן ולא כובדו". הוא אמר כי מהפגנת המחאה בירושלים הוא ישוב כעת למאהל שמול בית שר האוצר בחיפה והפגנתו שם תימשך.

מנגד אושרה אסף, יו"ר ארגון זכויות השוטרים והסוהרים ומובילת המאבק הציבורי לקבלת תוספת ביטחון תעסוקתי לשוטרים, טוענת כי נתניהו ממשיך בסחבת לאחר שנה שלמה של מחאה. "אני קוראת לכל מי שחבר בליכוד לבטל היום את תעודת החבר שלו בליכוד כמחאה על המעשה של נתניהו", אמרה. "אני קוראת לכל השוטרים והסוהרים ובני משפחותיהם שלא להצביע בבחירות הקרובות לליכוד ולנתניהו".

"אני, כאשת שוטר, המומה מהעובדה הבלתי נתפסת שבה ראש ממשלה שנחקר על ידי המשטרה מרשה לעצמו לקבל החלטות הנוגעות לתנאי העסקה של השוטרים שחלקם החוקרים שלו", הוסיפה. "נתניהו היה צריך שלא לטפל בעניין זה בכל דרך. איפה נשמע דבר שכזה שהנחקר עוסק באופן ישיר בתנאי השכר והתעסוקה של החוקרים שלו במשטרה".

עוד באותו נושא

במחאה על תנאיהם: גמלאי המשטרה חסמו את הכניסות למשרד רה"מ

לכתבה המלאה
השר גלעד ארדן בכנס המשפטנים הבינלאומי, 7 בפברואר 2018. יוסי זמיר, מערכת וואלה! NEWS
התייצב לצד הגמלאים. ארדן/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זמיר

במהלך היום כמה עשרות מגמלאי כוחות הביטחון - משטרת ישראל, שב"כ, המוסד ושירות בתי הסוהר - הפגינו בצהריים מול הכניסה למשרד ראש הממשלה, בטענות על אי כיבוד הסיכומים עמם על השוואת תנאיהם לאלו של גמלאי צה"ל. מוקדם יותר חסמו המפגינים את הכניסה לירושלים בצומת גינות סחרוב.

המפגינים חסמו את כל הכניסות למבנה, והשרים הונחו שלא להגיע לישיבת הממשלה שהייתה אמורה להיערך במקום. שר החקלאות אורי אריאל שהגיע למשרד ראש הממשלה, תיאר את המצב כ"מעין מצור". לבסוף ישיבת הממשלה התקיימה כסדרה.

הפגנת הגימלאים בכניסה למשרד רוה"מ, 5 בספטמבר 2018. יניר קוזין, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הגמלאים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יניר קוזין

הגמלאים מוחים מזה כשנה ויותר בשל אי מימוש הסכם עימהם להצמיד את תנאיהם לתנאי גימלאי משרד הביטחון. למעלה מחודשיים הם מקיימים משמרת מחאה מול ביתו בחיפה של שר האוצר משה כחלון. גם זה לא הועיל ובשבוע האחרון הם החלו להחריף את המאבק ויצאו לכבישי הארץ.
הם מתכוונים להמשיך בצעדים אלה ואף להחריפם עוד, זאת על רקע ניסיון חקיקה שיביא לביטול אותה החלטה רטרואקטיבית, למעלה מעשור לאחר שניתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully