וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבד שני שלישים מערכו: הסחרור של המטבע האיראני נמשך

5.9.2018 / 11:41

לפי אתרי סחר חליפין, הריאל נסחר בשער של כ-150 אלף לדולר אמריקני אחד. מאמצי הממשלה לעצור את הסחף מהסנקציות האמריקניות טרם הניבו פירות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הריאל האיראני רשם היום (רביעי) שפל חדש והגיע לשער של כ-150 אלף לדולר אחד - כך לפי כמה אתרים לשערי חליפין. זאת ברקע הסנקציות האמריקניות שהוטלו מחדש בחודש שעבר. ביום שלישי ערכו של המטבע מול הדולר האמריקני היה כ-138 אלף לאחד.

מתחילת השנה, איבד המטבע כשני שלישים מערכו בשל תחזיות כלכליות חלשות, קשים פיננסיים בבנקים המקומיים ודרישה גוברת לדולרים בקרב האזרחים. רבים חוששים כי פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 וחידוש הסנקציות יפגע ביצוא הנפט וסחורות אחרות מאיראן.

בנובמבר, ייכנס לתוקף סבב נוסף של סנקציות על טהראן, שיתמקדו בתעשיית הנפט שלה.

לקריאה נוספת בנושא
המשבר הכלכלי באיראן מחריף: המטבע רושם שפל נוסף מול הדולר

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי וראשי ההנהגה הפוליטית והצבאית, 29 באוגוסט 2018. רויטרס
חמינאי ובכירי ההנהגה האיראנית, בחודש שעבר/רויטרס

המשטר הבטיח לעצור את המפולת הכלכלית והוא מנסה להרגיע את התושבים, אך צעדי הענישה של ממשל טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין במאי, נותנים את אותותיהם.

יתר המדינות החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - מנסות להציל את ההסכם, אך הן לא מצליחות בשלב זה לקזז את השפעת הסנקציות האמריקניות. האיחוד האירופי הציע חוק המגן על חברות אירופיות הממשיכות בעסקיהן עם טהראן מפני השלכות הסנקציות האמריקניות והעביר חבילת סיוע כלכלית לרפובליקה האסלאמית, אך בכירים איראנים מבהירים שאין זה מספיק.

בשבוע שעבר הדיח הפרלמנט בטהראן את שר האוצר, שהצטרף להדחתו של שר העבודה. ביולי החליף הנשיא חסן רוחאני את נגיד הבנק המרכזי.

מאז תחילת השנה יצאו אלפי בני אדם להפגנות שונות ברקע המשבר הכלכלי, אולם בשלב זה הן לא מהוות סכנה למשטר.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully