וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי באיראן מחריף: המטבע רושם שפל נוסף מול הדולר

3.9.2018 / 15:45

בשוק הלא רשמי נסחר דולר אחד ב-128 אלף ריאל, עם העמקת השפעת הסנקציות האמריקניות על השוק המקומי. המשטר הבטיח לעצור את המפולת, אך צעדי הענישה של הממשל נותנים מורגשים היטב ברפובליקה האסלאמית

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

הריאל האיראני רשם היום (שני) שיא שלילי חדש מול הדולר בשוק הלא רשמי, עם המשך ההתדרדרות במצב הכלכלי ברקע חידוש הסנקציות האמריקניות. לפי האתר Bonbast.com, העוקב אחרי שערי חילופין בשוק השחור, שער הדולר מול הריאל הגיע עד לכדי אחד ל-128 אלף.

המשטר הבטיח לעצור את המפולת הכלכלית והוא מנסה להרגיע את התושבים, אך צעדי הענישה של ממשל טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין במאי, נותנים את אותותיהם.

יתר המדינות החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - מנסות להציל את ההסכם, אך הן לא מצליחות בשלב זה לקזז את השפעת הסנקציות האמריקניות. האיחוד האירופי הציע חוק המגן על חברות אירופיות הממשיכות בעסקיהן עם טהראן מפני השלכות הסנקציות האמריקניות והעביר חבילת סיוע כלכלית לרפובליקה האסלאמית, אך בכירים איראנים מבהירים שאין זה מספיק.

מאז תחילת השנה יצאו אלפי בני אדם להפגנות שונות ברקע המשבר הכלכלי, אולם בשלב זה הן לא מהוות סכנה למשטר.

לקריאה נוספת בנושא
חמיאני: לא צפויה לפרוץ מלחמה, אך על הצבא לפתח את יכולויתו

מפגינים בבירת איראן, טהראן, נגד המשבר הכלכלי, 25 ביוני 2018. AP
מפגינים נגד המצב הכלכלי בטהראן, יוני/AP

המטבע צנח בחודשים האחרונים בשל האטה כלכלית, קשיים בבנקים המקומיים ודרישה גבוהה לדולר בקרב האזרחים החוששים מהשפעות הפרישה האמריקנית מההסכם שנחתם ב-2015. בנובמבר ייכנס לתוקף סבב סנקציות נוסף, שיפגע בתעשיית הנפט האיראנית.

בשבוע שעבר הדיח הפרלמנט בטהראן את שר האוצר, שהצטרף להדחתו של שר העבודה. ביולי החליף הנשיא חסן רוחאני את נגיד הבנק המרכזי.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully