וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמיאני: לא צפויה לפרוץ מלחמה, אך על הצבא לפתח את יכולויתו

2.9.2018 / 14:59

המנהיג העליון אמר למפקדי ההגנה האווירית כי יש להרחיב את כוח האדם ויכולות הכוחות המזוינים, אם כי הוא לא סבור שסכסוך צבאי עומד בפתח. בטהראן הבטיחו לשדרג את ארסנל הטילים ולרכוש מטוסי קרב וצוללות חדישים

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר היום (ראשון) כי לא צפויה לפרוץ מלחמה באזור, אך הוא קורא לכוחות המזוינים להאיץ את יכולותיהם ההגנתיות - כך פורסם באתרו הרשמי. זאת ברקע המתיחות הגוברת עם ארצות הברית אחרי פרישתה מהסכם הגרעין עם טהראן.

"אייתוללה חמינאי מדגיש כי בהתבסס על חישובים פוליטיים, אין סבירות לעימות צבאי, אך הוא הויף כי על הכוחות המזוינים להיות דרוכים ולהרחיב את כוח האדם שלהם ואת היכולות שלהם", צוטט חמינאי אומר למפקדי כוחות ההגנה האווירית של איראן.

אתמול אמר בכיר במשרד ההגנה כי איראן מתכננת לשדרג את יכולות הטילים הבליסטיים וטילי השיוט שלה ולהצטייד במטוסי קרב ובצוללות מודרניות. זאת אחרי שהרפובליקה האסלאמית דחתה קריאה של צרפת לקיים שיחות על עתיד תכנית הגרעין שלה, על ארסנל הטילים שלה ועל מעורבותה במלחמות בסוריה ובתימן.

בחודש שעבר אמר הנשיא חסן רוחאני כי עוצמתו של צבא הרפובליקה האסלאמית הוא זה שמרתיע את ממשלו של דונלד טראמפ מלתקוף את המשטר.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: איראן העבירה טילים לעיראק המסוגלים לפגוע בישראל

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי וראשי ההנהגה הפוליטית והצבאית, 29 באוגוסט 2018. רויטרס
חמינאי לצד מנהיגי הממשלה והצבא, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully