וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק: הממשלה אישרה מינוי מועמד השר אריאל לרשות השירות הלאומי

5.9.2018 / 16:39

שר החקלאות העדיף את ראובן פינסקי, על פני אשת החינוך יפעת סלע, והממשל האישרהבאופן סופי את החלטתו. המינוי התעכב בעקבות דרישת סלע וארגוני נשים לבחינה נוספת של מועמדותה, בטענה שיש לה ניסיון עדיף ובשם העדפה מתקנת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראובן פינסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה אישרה היום (רביעי) את מינויו של המנהל החדש של השירות הלאומי - אזרחי, ראובן פינסקי, זאת, ברקע מאבק חריף שהתנהל על התפקיד בחודשיים האחרונים. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, שר החקלאות אורי אריאל, שהשירות הלאומי נמצא תחת אחריות משרדו, בחר בפינסקי, פקיד בכיר בשירות הממשלתי ששימש בשנים האחרונות מנהל אגף מורשת במשרד ראש הממשלה, כבר בחודש יולי, אך המינוי התעכב בשל קרב שניהלה המועמדת המובילה השנייה לתפקיד - יפעת סלע.

סלע היא אשת חינוך שעומדת בראש עמותה לקידום צעירים, וגם בתו של אחד האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה, נתן אשל. סלע, שגובתה על ידי נעמת וארגוני נשים נוספים, דרשו לבחון מחדש את המינוי, בטענה שיש לה ניסיון יותר רלוונטי לתפקיד וכי יש להעדיף אותה משיקולים של העדפה מתקנת וייצוג הולם. עם זאת, נציבות שירות המדינה דחתה את ההשגות של סלע והשר אריאל הותיר את המינוי המקורי על כנו, שיגיע היום - לאישור הממשלה.

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושר החקלאות אורי אריאל 29 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
אריאל/ראובן קסטרו

הרשות לשירות לאומי-אזרחי, שאחראית על מערך ההפעלה של כ-18 אלף מתנדבי שירות לאומי בשנה, נמצאת באופן מסורתי תחת אחריות הבית היהודי, ובימים אלה מסיים את תפקידו ראש הרשות הקודם, שר שלום ג'רבי, אחרי כהונה בת שש שנים. בסוף יוני, ועדת האיתור בנציבות שירות המדינה העבירה לאריאל את שמותיהם של שני המועמדים המובילים לתפקיד - פינסקי וסלע; אריאל ריאיין את שניהם וזמן קצר לאחר מכן הודיע כי בחר בפינסקי.

כשסלע קיבלה הודעה על הבחירה בפינסקי, היא ביקשה לקבל לידיה את פרוטוקול הדיונים בוועדת האיתור, מהם עלה שהפער בניקוד המספרי בינה לבין פינסקי היה קטן מאוד ובהערכה המילולית היא קיבלה מילות שבח והתרשמות עמוקה מהניסיון וההכשרה שלה לתפקיד. בהמשך, נעמת פנתה לאריאל וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבחון מחדש את המינוי, ובאופן חריג ועדת האיתור התכנסה באמצע אוגוסט לדיון נוסף.

עוד באותו נושא

יו"ר נעמת קראה להעדיף אישה לרשות לשירות לאומי: "כישוריה גוברים"

לכתבה המלאה

בפנייתם ליועץ המשפטי לממשלה, נעמת טענו כי הרשות לשירות לאומי אזרחי כפופה להוראות חקיקה בדבר ייצוג הולם, וכי העובדה שרוב רובם של מתנדבי השירות הינם נשים מצדיקה כשלעצמה העדפת אישה לתפקיד מנהלת הרשות. עם זאת, גם אחרי כינוסה של הוועדה מחדש ההחלטה שלה לנקוב בשני המועמדים נותרה על כנה, ובסיכום הדיון הבהירה הוועדה כי היא ראתה את שני המועמדים כמועמדים ראויים לתפקיד אך סברה שהינם בעלי כישורים וניסיון מקצועי וניהולי שונים "באופן מובהק ומהותי" והעבירה את ההחלטה חזרה לשר, כדי שיבחר במועמד לפי מטרותיו ואריאל בחר שוב בפינסקי.

"ניסיונו הניהולי הרב של מר פינסקי בעבודה מול משרדי הממשלה נותן לו את הכוח והיכולת להניע מהלכים אסטרטגיים", נכתב בהצעת המחליטים שתעלה לדיון בממשלה. "בעת הזו נדרש לתפקיד מנהל בעל ניסיון ניהולי ובעיקר בתחום הממשלתי ומבין שני המועמדים שהובאו בפני השר למר פינסקי יש את הניסיון הניהולי ואת ההיכרות עם עבודת הממשלה הנדרשים לתפקיד", נכתב.

מההצעה עולה כי סלע הגישה השגה גם על ההחלטה השניה של ועדת האיתור וכי בשבוע שעבר היא פנתה לנציבות שירות המדינה בדרישה לבטל את החלטת הוועדה לפיה היא ממליצה על שני המועמדים ולקבוע "הן לגופו של ענין והן מטעמים של ייצוג הולם" כי היא המומלצת היחידה. יומיים לאחר מכן הנציבות דחתה את ההשגה לאחר "שנחה דעתו שוועדת האיתור פעלה על פי הכללים החלים לרבות בענין חובת ההעדפה המתקנת וקיום דיון בשאלת קיומם של כישורים דומים ואין לומר כי החלטתה לוקה בחוסר סבירות".

עדכון ראשון: 10:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully