וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר נעמת קראה להעדיף אישה לרשות לשירות לאומי: "כישוריה גוברים"

13.8.2018 / 20:21

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS על הקרב על התפקיד הבכיר, הארגון פנה לנציבות שירות המדינה בדרישה למנות את יפעת סלע כי היא "רלוונטית יותר" לתפקיד. שר החקלאות אריאל הודיע על מינוי ראובן פינסקי, אך המינוי מתעכב כדי לבחון את מועמדותה של סלע מטעמי שוויון וייצוג הולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כישוריה של סלע גם לפי סיכום הוועדה גוברים". פינסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר נעמת גליה וולך פנתה היום (שני) לנציבות שירות המדינה בדרישה להעדיף מועמדת אישה לתפקיד ראש הרשות לשירות לאומי-אזרחי, ולבחון מחדש את מינויו של ראובן פינסקי לתפקיד. זאת, בהמשך לפרסום בוואלה! NEWS על הקרב שמתנהל על התפקיד הבכיר, שחולש על מערך ההפעלה של כ-18 אלף מתנדבי שירות לאומי בשנה.

במכתב ששיגרה נעמת לנציבות נטען כי בהחלטת שר החקלאות אורי אריאל על מינויו של פינסקי "נפל פגם" מטעמים של ייצוג הולם, וכי נעמת דורשת למנות את המועמדת המובילה השניה, יפעת סלע, לתפקיד מנהלת הרשות.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ועדת האיתור בנציבות שירות המדינה התכנסה היום באופן חריג לדיון נוסף במינוי ראש הרשות לשירות לאומי אזרחי, גוף שנמצא תחת סמכות הבית היהודי והשר אריאל. ועדת האיתור כבר בחרה בפינסקי, פקיד בכיר ומוערך בשירות הציבורי שעומד בשנים האחרונות בראש תוכנית מורשת לאומית של משרד ראש הממשלה והמשרד לענייני ירושלים, ואריאל הודיע על המינוי פומבית בחודש שעבר. עם זאת, הבאתו לאישור הממשלה התעכבה בשבועות האחרונים בשל קרב שמתנהל לבחירה במועמדת המובילה השנייה לתפקיד - יפעת סלע, אשת מקצוע מוערכת בתחום החינוך שעומדת בראש עמותה לקידום צעירים מאוכלוסיות מוחלשות, וגם בתו של אחד האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה, נתן אשל.

פרומו מתוקן וואלה TALK השר החקלאות אורי אריאל. צילום סטילס: ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הניקוד המספרי בין המועמדים היה קטן. אריאל/מערכת וואלה!, צילום סטילס: ראובן קסטרו

כשסלע קיבלה הודעה על הבחירה בפינסקי, היא ביקשה לקבל לידיה את פרוטוקול הדיונים בוועדת האיתור, מהם עלה שהפער בניקוד המספרי בינה לבין פינסקי היה קטן מאוד, ובהערכה המילולית היא קיבלה מילות שבח והתרשמות עמוקה מהניסיון וההכשרה שלה לתפקיד.

עוד באותו נושא

הקרב על השירות הלאומי: המועמד של אורי אריאל מול הבת של נתן אשל

לכתבה המלאה

מהמכתב ששיגרה היום יו"ר נעמת לנציבות והגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי נעמת פנתה כבר בשבוע שעבר לאריאל וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבחון מחדש את המינוי ולהעדיף את סלע לתפקיד, בנימוק לפיו ניסיונה "יותר רלוונטי" ולכן יש להעדיף מועמדת אישה. במכתב נטען כי הוועדה המליצה פה אחד על שני מועמדים - פינסקי וסלע - "מבלי לתת משקל לעובדה, שהגב' סלע היא אישה, הרי שכישוריה גם על פי סיכום הוועדה גוברים".

נעמת טוענים בפנייה כי הרשות לשירות לאומי אזרחי כפופה להוראות חקיקה בדבר ייצוג הולם, וכי העובדה שרוב רובם של מתנדבי השירות הם נשים מצדיקה כשלעצמה העדפת אישה לתפקיד מנהלת הרשות. "נודע לנו כי בהמשך לפנייתנו, מתוכננת ישיבה נוספת לבחון מחדש את ההמלצה", נכתב במכתב. "בהתאם, אנו חוזרות ומבקשות למנות את הגב' סלע, אשר כאמור לטעמנו ומבלי לפגוע חלילה בכבודו של המועמד הנוסף, היא המועמדת המתאימה ביותר בכלל ומטעמים של העדפה מתקנת, בהתאם לחוק, בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully