וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאוס בטריפולי: 50 הרוגים בקרבות בין מיליציות יריבות

4.9.2018 / 13:23

לפי משרד הבריאות, בין ההרוגים בלחימה שפרצה בחודש שעבר גם אזרחים. האו"ם דחק בצדדים לסיים את העימותים והממשלה בבירת לוב הכריזה על מצב חירום, אולם בידיה יש מעט מאוד סמכויות

עשן עולה מאזור שנפגע בקרבות בין מיליציות יריבות בטריפולי, לוב, 2 בספטמבר 2018. רויטרס
עשן בשמי טריפולי, אתמול/רויטרס

לפחות 50 איש, כולל אזרחים, נהרגו בקרבות שמתנהלים בימים האחרונים בטריפולי, בירת לוב, בין מיליציות יריבות - כך מסר היום (שלישי) משרד הבריאות. בהודעה נאמר עוד כי בעימותים, שפרצו בסוף החודש שעבר, נפצעו עוד 138 איש. משימת האו"ם במדינה קראה היום לפתוח באופן מידי בדיאלוג כדי להשיב את השקט לעיר.

הלחימה מתנהלת בין כמה מיליציות מטריפולי לבין מיליציה יריבה מעיר תרהונה שמדרום לבירה. בעקבות זאת, הכריזה הממשלה הנתמכת על ידי האו"ם על מצב חירום בעיר ובסביבותיה. לממשלה יש מעט מאוד סמכות והיא נאבקת בממשל יריב הפועל במזרח המדינה ותומך במיליציות אחרות.

ביום ראשון נמלטו בחסות הקרבות כ-400 אסירים מבית כלא בדרום העיר, ואתמול דיווחו תושבים בטריפולי כי הגישה לפייסבוק - המשמשת אמצעי התקשורת המרכזי במדינה הצפון אפריקנית - נחסמה.

לוב התדרדרה לכאוס ואלימות מאז אירועי "האביב הערבי" ב-2011, אז הופל שלטונו של הרודן מועמד קדאפי על ידי המורדים, שהוציאו להורג.

לקריאה נוספת בנושא
לוב: קרבות עזים בבירה טריפולי שיתקו את נמל התעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully