וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: קרבות עזים בבירה טריפולי שיתקו את נמל התעופה

15.1.2018 / 15:00

מיליציות יריבות מנהלות חילופי אש כבדים בבירת המדינה, שכוללים גם ירי ארטילרי. בעקבות זאת, הנמל החלופי המשמש לטיסות אזרחיות הושבת עד הודעה חדשה. מאז הפלת קדאפי ב-2011, טריפולי נשלטת על ידי ערב רב של מיליציות

כוחות מיליציה בסמוך לנמל התעופה בבירת לוב, טריפולי, ינואר 2018. טוויטר, צילום מסך
אנשי "כוחות ההרתעה המיוחדים" בסמוך לנמל התעופה/צילום מסך, טוויטר

לפחות תשעה בני אדם נהרגו היום (שני) ועוד כ-30 נפצעו בעימותים עזים שפרצו בטריפולי בירת לוב, ואלו הובילו לסגירת נמל התעופה המקומי. חילופי אש כבדים וירי ארטילרי נשמעו במרכז העיר, ונמל התעופה מיטיגה הודיע כי כל הטיסות הושעו עד להודעה חדשה.

העימותים מתנהלים בין מיליציית "כוחות ההרתעה המיוחדים", אחת המיליציות החזקות ביותר בעיר, לבין מיליציה יריבה שבסיסה בשכונת טג'ורה. הראשונה פועלת ביחידה ללוחמה בטרור ובפשיעה, ושולטת על נמל התעופה ועל בית כלא גדול הסמוך אליו. היא מותקפת לעתים קרובות על ידי מיליציות יריבות, שלוחמיהן נעצרים על ידיה.

נמל מיטיגה הוא בסיס צבאי אווירי, הסמוך למרכז טריפולי, והוא משמש נמל התעופה המרכזי לטיסות אזרחיות מאז שהנמל הבינלאומי נחרב בחלקו במהלך קרבות שהתחוללו ב-2014. מאז, הוא לא נמצא בשימוש.

טריפולי נשלטת על ידי שורת מיליציות מאז המהפכה ב-2011, שבה הופל משטרו של הרודן מועמר קדאפי תוך כדי פיצולה של המדינה. המיליציות מתכתשות זו עם כזו מעת לעת, אך הלחימה בטריפולי פחתה בחודשים האחרונים אחרי שכמה מהן חברו לממשלה הבינלאומית, כולל "כוחות ההרתעה המיוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully