וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב, רוסיה, ישראל והקרב על "הרובוטים הרוצחים"

4.9.2018 / 12:46

בכנס שהתקיים בז'נבה נמנעה הצעה מחייבת על כך שהשליטה על כלי נשק קטלניים תישאר בידיים אנושיות והוסכם רק על שורת עקרונות כלליים. ארגון המוביל את המאבק ציין כי כמה מדינות בודדות כפו את דעתן על הרוב

צילום: עיריית באר שבע

ארגון המתנגד לשימוש בכלי נשק מתוחכמים ואוטומטיים, המכונים "רובוטים רוצחים", מאשים את ארצות הברית, רוסיה ואת ישראל במניעת הסכמה חוצת מדינות על כך שיש להבטיח שהשליטה על מכונות הרג קטלניות נשארות בידיים אנושיות.

מארי וורהם, מארגון "הקמפיין לעצירת הרובוטים הרוצחים", אמרה אתמול (שני) כי מומחים מעשרות מדינות הסכימו בפורום בחסות האו"ם בז'נבה על עשרה עקרונות מנחים אפשריים על "מערכות נשק אוטומטיות קטלניות". לפי עקרון מספר 2, "האחריות האנושית על החלטות לשימוש בכלי נשק חייבת להישמר מאחר שלא ניתן להעביר את האחריות למכונות".

לדבריה, הנוסח שהתקבל לבסוף לא היה מחייב. היא הוסיפה: "זה הזמן להתחיל לנסח כמה חוקים". היא אמרה כי נציגי המדינות טאטאו מתחת לשטיח את הסוגיה עד לפגישה הבאה בנובמבר. וורהם ציינה כי "החשודים המידיים" הם ארצות הברית, רוסיה, ישראל וקוריאה הדרומית, ובאופן מפתיע גם אוסטרליה. הן היו אלו שהיו מאחורי המאמצים לבלום נוסח מחייב יותר.

"העובדה היא שרוב המדינות רוצות בכך, אבל באמנה לנשק קונבנציונלי מספיק מיעוט קטן, אפילו מדינה אחת, כדי לבלום את רצון הרוב", אמרה.

עוד ידיעות מהעולם
מצרים: מטען הושלך לעבר שגרירות ארה"ב בקהיר; אין נפגעים
מת מייסד ארגון הטרור האפגני שנתמך בידי ארה"ב - עד שפנה נגדה

רובוט בתערוכת נשק באזור מוסקבה, רוסיה, 21 באוגוסט 2018. AP
רובוט שהוצג בתערוכת נשק באזור מוסקבה, בחודש שעבר/AP

אמנדיפ גיל, דיפלומט הודי שעמד בראש מפגש של מומחים בנושא בשבוע שעבר, הביע שביעות רצון מהתוצאה, בעוד שהוא הדגיש כי אין לייחס למערכות הנשק האלו תכונות אנושיות. הן לא כמו "איירון מן" או "טרמינייטור", אמר.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, בירך על רשימת העקרונות והביע תקווה שהמדינות שחתמו על היוזמה "יכולות להתקדם על בסיס ההישג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully