וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: שתי נשים הולקו בפומבי בשל ניסיון לקיים יחסי מין

3.9.2018 / 15:01

בצעד שזכה לגינויים על ידי ארגוני זכויות אדם, הוכו השתיים מול כמאה איש בבית דין אסלאמי במדינת המחוז טרנגנו. "ישמש שיעור לחברה", אמר בכיר במועצת השלטון

הלקאה פומבית לגבר שהורשע ביחסים חד-מיניים בחבל אצ'ה, אינדונזיה, 23 במאי 2017. AP
הלקאה פומבית באי אצ'ה, אינדונזיה/AP

שתי נשים במלזיה הולקו היום (שני) בפומבי אחרי שהורשעו בניסיון לקיים יחסי מין לסביים. השתיים, בנות 32 ו-22, הולקו שש פעמים אחרי שהודו בחודש שעבר כי עברו על חוקי השריעה. קהילת הלהט"ב נרדפת על ידי הרשויות במדינה בעלת הרוב המוסלמי, והעונש זכה לגינויים מצד פעילי זכויות אדם.

כמאה איש התקבצו בבית המשפט העליון של טרנגנו, מדינת מחוז שמרנית הנשלטת על ידי מפלגת האופוזיציה האסלאמסטית, וצפו בביצוע העונש. זו הייתה ההרשעה הראשונה בעבירות של קיום יחסי מין חד-מיניים והפעם הראשונה שבה בוצעה הלקאה פומבית במדינה.

"הקוד הפלילי בשריעה מאפשר לבית המשפט לקבוע אם העונש יבוצע ודורש מספר מסוים של עדים מוסלמים", אמר סטיפול בהרי ממט, חבר במועצה המנהלת את המדינה. לדבריו, אין בעונש ניסיון "לעינויים או לגרום לפציעות". הוא אמר כי המטרה של העונש היא "לשמש שיעור לחברה".

עוד ידיעות מהעולם
התאבדות או תאונה? דוגמנית אינסטגרם מתה על יאכטה מפוארת לחופי יוון
200 שנות מחקר עלו בלהבות: שריפת ענק פרצה במוזיאון הלאומי בריו

"עיוות חמור של הצדק"

למלזיה יש מערכת חוק כפולה, שבה חוקי ההלכה האסלאמית קיימים לצד קוד פלילי אזרחי. ההלקאה אינה חוקית תחת החוק האזרחי, אך בחלק המדינות היא מותרת במסגרת השריעה.

אמנסטי אינטרנשיונל גינה את העונש וכינה אותו "יום מבעית" לזכויות האדם במלזיה. "יישום העונש הברוטלי הזה על שתי נשים שניסו לקיים יחסי מין בהסכמה הוא מהלומה מפלצתית למאמצי הממשלה לשפר את הרקורד שלה בזכויות אדם", נמסר.

הארגון "צדק למען אחיות ואחיות באסלאם" קרא לבחון מחדש את החוק המאפשר להלקות נשים. "זהו לעג ועיוות חמור של הצדק", מסר הארגון המקומי.

הלקאת השתיים בוצעה בזמן של חוסר סובלנות גובר ביחס לקהילה במלזיה בשבועות האחרונים. בחודש שעבר הוכתה אישה טרנסג'נדרית על ידי כמה אנשים בסרמבן, מדרום לבירה קואלה לומפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully