וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנון אגודת ישראל שונה, אך נשים לא יוכלו להתמודד בבחירות

3.9.2018 / 12:31

האפליה תימשך: בתשובתה לבג"ץ נכתב כי יוסר הסעיף הקובע כי רק גברים רשאים להיות חברים במפלגה. עם זאת, בשל עמדת האדמו"רים, נשים לא יוכלו להתמודד בבחירות. "כל מועמד ימלא אחר החלטות מועצת גדולי התורה", נכתב בתקנון

נשים חרדיות שעברו תחתיה. מערכת וואלה! NEWS
חברות כן, התמודדות בבחירות לא. נשים חרדיות/מערכת וואלה! NEWS

אגודת ישראל הודיעה היום (שני) לבג"ץ כי בכוונתה להסיר מתקנון המפלגה את הסעיף הקובע כי גברים בלבד רשאים להיות חברים בה. עם זאת, בתשובתה, הבהירה כי עמדת מועצת גדולי התורה - הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה - לא השתנתה. האדמו"רים קבעו כי אין ראוי שנשים יהיו חברות במפלגה, ולפיכך, שינוי התקנון לא יביא לשינוי במצב העובדתי לפיו נשים לא יוכלו להתמודד בבחירות.

"בהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד, המשיבה 2 מתכבדת להודיע כי היא מסכימה למחיקת המילה "איש" בסעיף 6 (א) לתקנונה, ככל שבכך יבוא ההליך לסיומו", נכתב בתשובת 'אגודת ישראל' לבג"ץ. "המשיבה 2 מוצאת לנכון להעיר כי מאחר ועמדת מועצת גדולי התורה לא השתנתה וכל מועמד לחברות במפלגה נדרש להתחייב כי ימלא אחר החלטות מועצת גדולי התורה, שינוי התקנון לא יביא לכל שינוי במצב העובדתי בכל הנוגע לקבלה למפלגה".

עוד בוואלה! NEWS
ליברמן רומז: ישראל עשויה לתקוף מטרות איראניות גם בעיראק
שני צעירים התמוטטו במהלך מסיבת טבע; אחד מהם במצב קשה
200 שנות מחקר עלו בלהבות: שריפת ענק פרצה במוזיאון הלאומי בריו

חרדים. ניב אהרונסון
המילה איש נמחקה - אבל אישה לא תוכל להתמודד/ניב אהרונסון

את ההצעה לוותר על סעיף 6 (א) בתקנון, הציעו שופטי בג"ץ בדיון שהתקיים לפני כחודש. נציג המפלגה הסביר באותו דיון כי מועצת גדולי התורה "לא רואה בעין יפה פעילות פוליטית של אישה". אחרי שאגודת ישראל הסכימה להצעת השופטים, בית המשפט לא ייתן פסק דין שיאסור על אפליית נשים במפלגה. לכן, נשים יוכלו להיות חברות במפלגת 'אגודת ישראל' אבל האדמו"רים יוכלו להמשיך למנוע מהן להתמודד בבחירות.

העתירה הוגשה לפני למעלה משלוש שנים על ידי עו"ד תמר בן פורת, ואליה הצטרפו עשרה ארגוני נשים בראשות עמותת 'איתך-מעכי-משפטניות למען צדק חברתי'. בעבר, הגיש היועץ המשפטי לממשלה עורך הדין אביחי מנדלבליט את עמדתו, וטען כי הסעיף בתקנון פוגע בשוויון ובזכויות הפוליטיות של נשים. עם זאת הוא סבר כי אין לפסול את הסעיף בשל פגיעה באמונתם הדתית של תומכי ומצביעי המפלגה.

סעיף 6 (א) לתקנון המפלגה קובע כי חבר במפלגה יכול שיהיה "כל איש יהודי מבן 18 ומעלה, שומר תורה ומצוות, הנמנה על החרדים לדבר השם ומזדהה עם אגודת ישראל ומטרותיה…", בהמשך אותו סעיף נכתב כי "אישה תהיה זכאית להצטרף לתנועת 'נשי אגודת ישראל', אשר תהווה גוף נפרד - כמצוות ההלכה - הקשור ארגונית ורוחנית לאגודת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully